تکلیف استقلال چهارشنبه روشن می‌شود

قلعه‌نویی شکایتش را پس نمی‌گیرد

هر جا صحبت از فوتبال می شود، بحث به امیر قلعه‌نویی ختم می‌شود.

قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در آن واحد چند کار را با هم انجام می‌دهد. هم مربیگری می‌کند، هم با استقلالی‌ها صحبت‌های پشت پرده می‌کند و هم از این و آن شکایت می‌کند. شکایت قلعه‌نویی از ناصر حجازی و نرفتن حجازی به کمیته انضباطی سوژه بااهمیتی شده است.

قلعه‌نویی در این رابطه می‌گوید: «حجازی به من احترام نمی‌گذارد و هر از چند گاهی علیه من مصاحبه‌هایی می‌کند که وجهه‌ام خراب شود. اما این دفعه با دفعه‌های قبل فرق می‌کند و شکایتم را پس نمی‌گیرم. بارها نسبت به اتهامات و صحبت‌های حجازی سکوت کرده‌ام. اما این بار او را به قانون می‌سپارم. کار خلاف قانونی هم انجام نداده‌ام.» پروانه کُبره- این روزها از باشگاه استقلال خبرهای ضد و نقیض فراوانی به گوش می‌رسد. شکست آبی‌های تهران مقابل پرسپولیس شروع همه اتفاقات اخیر است، یک روز سرو کله امیر قلعه‌نویی در جمع استقلالی‌ها پیدا می‌شود،روز دیگر مرفاوی قهر می‌کند، یک‌شب هیات‌مدیره جلسه می‌گذارد و به کادر فنی اولتیماتوم می‌دهد و شب بعد هم مهمانی و اظهار امیدواری و نوید روزهای خوب برای استقلال. بازگشت قلعه‌نویی به استقلال هم مهم‌ترین موضوعی است که طی یکی دو هفته اخیر در این باشگاه مطرح شده است. برگزاری جلسات پنهانی هیات‌مدیره و تصمیم‌گیری در مورد نشستن امیر بر نیمکت استقلال باعث شده استقلال ۸۵ (همانند پرسپولیس ۸۴) سوژه‌سازترین تیم لیگ نام بگیرد. خبرهای داغی که از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد نشان از تغییر و تحولات جدی در این تیم دارد. هیات‌مدیره باشگاه شنبه شب در نشستی نیمه رسمی، درخصوص انجام تغییراتی در کادر فنی تیم تشکیل جلسه داد.

شنیده می‌شود در جلسه شنب شب استقلالی‌ها، اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به توافقات نهایی پیرامون بازگشت مجدد امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم نرسیده و برخی از اعضا چون رسولی‌نژاد و امیدوار رضایی به جذب سرمربی خارجی تاکید داشته‌اند. از طرفی حمیدرضا آصفی و ایروانی از اعضای هیات‌مدیره تمایل زیادی به بازگشت قلعه‌نویی و در کنار آن، جذب مربی تمرین دهنده خارجی داشته‌اند. اما در پایان، این اختلاف‌نظرها مانع از تصمیم‌گیری‌ نهایی هیات مدیره استقلال شده است.

اما هیات‌مدیره استقلال برای پایان دادن به همه شایعات، رسما اعلام کرده تصمیم‌گیری‌ نهایی در این زمینه به جلسه چهارشنبه هیات‌مدیره باشگاه استقلال موکول می‌شود، یعنی روزی که بازی‌های مقدماتی تیم ملی برای جام ملت‌ها تمام می‌شود و قلعه‌نویی می‌تواند جواب استقلالی‌ها را بدهد.

این در حالی است که دیروز یک منبع آگاه در استقلال خبر از نهایی شدن مذاکرات استقلال با یک مربی خارجی (آن هم یک مربی آرژانتینی) داد. این منبع آگاه گفته: «ظرف یکی دو روز آینده مذاکره با این مربی آرژانتینی نهایی می‌شود و چهارشنبه همین هفته وی رسما معرفی و کار خود را در کنار صمد مرفاوی آغاز می‌کند».

اگر استقلال با این مربی آرژانتینی به عنوان مربی به توافق برسد عملا بازگشت امیر به استقلال منتفی می‌شود. هر چند خود قلعه‌نویی قلبا علاقه فراوانی به نشستن بر نیمکت استقلال حتی به عنوان مدیر فنی دارد: «با مسوولان استقلال بارها برای برگشتن صحبت کردم و مذاکراتی انجام شده، اما نمی‌دانم در این چند روز چه اتفاقاتی رخ داده که دیگر با من تماس نگرفتند. شاید هم منتظرند بازی با کره تمام شود بعد تماس بگیرند. به هر حال من آمادگی کامل برای برگشتن به استقلال را دارم و هر تصمیمی که هیات‌مدیره باشگاه بگیرد تابع آن هستم.»

بر اساس گفته سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از بازی با کره، هم تکلیف استقلال روشن می‌شود، هم تکلیف امیر قلعه‌نویی. البته مدیرعامل باشگاه استقلال این موضوع را قطعی نمی‌داند. مقداد نجف‌نژاد از برگزاری جلسه سوم خود با قلعه‌نویی خبر می‌دهد، ولی هنوز بازگشت او به استقلال را قطعی نمی‌داند. نجف‌نژاد البته تاکید می‌کند که از نتایج راضی است اما معتقد است استقلال می‌تواند درخشش بیشتری داشته باشد. به همین خاطر دست به دامن چند لژیونر از جمله مسعود شجاعی یکی از بازیکنان تیم الشارجه امارات شده است. اما دست‌دست کردن مسوولان استقلال در جذب این بازیکن در نهایت منجر به پشیمانی شجاعی‌ جوان برای پیوستن به استقلال شده است. به طوری که وی گفته است: «مسوولان استقلال مرا سر کار گذاشته‌اند و دیگر به استقلال نمی‌آیم.»

دوگانگی در طرز فکر اعضای هیات‌مدیره استقلال و نرسیدن آنها به یک نتیجه نهایی عملا افراد زیادی را سر کار گذاشته است.

۹هفته از لیگ برتر می‌گذرد و این استقلال است که هنوز نمی‌داند از این پس بعد از کسب نتایج ضعیف باید سراغ چه کسی برود. نکته جالب و سوال‌برانگیز در این بین محبوبیت صمد مرفاوی میان اعضای هیات‌مدیره این باشگاه است.