کریمی، سفیر جام ملت‌ها

گروه ورزش - یک روز بعد از قرار گرفتن علی کریمی در ترکیب ثابت بایرن‌مونیخ، کنفدراسیون فوتبال آسیا او را به عنوان یکی از چهار بازیکن برتر قاره انتخاب کرد تا سفیر جام‌ ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا باشد. پارک جی‌سونگ (کره‌جنوبی)، علی کریمی (ایران)، دیناموتو (ژاپن) و هری کیول (استرالیا) سفیران جام‌ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا هستند.

کریمی که حدود یک سال است افت کرده در بازی چهارشنبه شب بایرن مونیخ مقابل‌ هانوفر از دقیقه اول در ترکیب بایرن قرار گرفت تا فرصتی دوباره پیدا کند، برای بازگشت به روزهای اوج. اما او در این بازی هم مثل بازی‌هایی که در یک سال گذشته انجام داده کار خاصی انجام نداد. کریمی در دقیقه ۶۷ هم از زمین بیرون رفت تا «مهمت شول» به جایش وارد بازی شود. بایرن مونیخ در این مسابقه یک - هیچ نتیجه را واگذار کرد تا از صدر جدول فاصله بگیرد. تک گل مسابقه در دقیقه ۴۳ توسط «هوستزی» وارد دروازه بایرن شد، همان بازیکنی که وحید هاشمیان از دقیقه ۸۵ به جای او وارد زمین شد. هاشمیان هم مثل علی کریمی نتوانست در روند این مسابقه تاثیر بگذارد.

البته دلیل او منطقی است: «من فقط ۵ دقیقه بازی کردم. توپ هم چند بار بیشتر به پایم نخورد. البته تعویض من یک تعویض تاکتیکی نبود. من فقط به این دلیل وارد زمین شدم که هوستزی مصدوم نشود و کارت نگیرد تا در بازی بعدی تیم هم در ترکیب هانوفر قرار بگیرد.»