دادکان استعفا می‌دهد؟!

رییس سابق فدراسیون فوتبال امروز در اطلاعیه‌ای حرف‌های نگفته‌اش را می‌گوید. یکی از نزدیکان او خبر داده دادکان امروز استعفا می‌دهد تا فوتبال ایران محروم نشود میثم بهرامی- محمد دادکان امروز اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند که در آن تمام ناگفته‌هایش را نوشته: «مردم می‌توانند با خواندن این اطلاعیه قضاوت کنند و خادمین را از خائنین تشخیص بدهند.»

اما با وجود انتشار این اطلاعیه هرگز حاضر نمی‌شود به فدراسیون فوتبال برگردد و مجمع را تشکیل بدهد: «بارها گفته‌ام به فدراسیون برنمی‌گردم. اگر بخواهند، پهلوان که دبیر کل است، می‌تواند مجمع را تشکیل بدهد.»

رییس سابق فدراسیون فوتبال دوباره روی بورس است. تنها ۴ روز به پایان مهلت فیفا باقی مانده و تنها کسی که می‌تواند فوتبال ایران را از تعلیق نجات بدهد محمد دادکان است، همان کسی که رفتنش از فدراسیون بزرگ‌ترین دردسر فوتبال ایران را در چند سال گذشته

درست کرده.

برای این که فیفا فوتبال ایران را تعلیق نکند دادکان باید حتما مجمع عمومی فدراسیون را تشکیل بدهد، استعفایش را اعلام کند و برای انتخاب رییس جدید به کاندیداها رای بدهند.

اما احتمال این که این اتفاق بیفتد تقریبا در حد صفر است. نه دادکان حاضر است به فدراسیون برگردد و نه مسوولان سازمان تربیت بدنی اجازه این کار را به او می‌دهند.

البته دادکان بیشتر از مسوولان فعلی فدراسیون و سازمان تربیت بدنی نرمش نشان می‌دهد. او حاضر شده مسوولیت برگزاری مجمع را به پهلوان، دبیرکل زمان خودش بدهد اما کیومرث هاشمی، سرپرست فعلی فدراسیون می‌گوید: «تشکیل مجمع باید به تشخیص ما باشد. پس از انتخاب من به عنوان سرپرست فدراسیون، پهلوان مدت کوتاهی با ما همکاری کرد. ولی به تحریک دوستان دادکان استعفا داد. در ماجرای اخیر عواملی پشت دادکان قرار دارند که قضیه تعلیق ایران را تشدید می‌کنند.»

تنها چیزی که این روز‌ها همه را نگران کرده بی‌توجهی مسوولان فعلی ورزش نسبت به تاریخ ضرب‌الاجل فیفا و تلاش برای مقصر اعلام کردن دادکان در صورت تعلیق احتمالی فوتبال ایران است. هاشمی همیشه در مصاحبه‌هایش بیشتر از اینکه درباره اقدامات فدراسیون در جهت فرار از تعلیق حرف بزند، از اقدامات دادکان و اطرافیان او حرف زده. او این دفعه هم حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد: «فیفا و AFC هیچ‌گونه ضرب‌الاجلی را به ما اعلام نکرده‌اند. این نامه برای دادکان فرستاده شده و در آن خواسته شده هرچه زودتر وضعیت فوتبال ایران مشخص شود. بنابراین اگر خطری فوتبال ایران را تهدید کند، بی‌تردید عواملی از درون ایران اطلاعات را به فیفا داده‌اند. اگر خطر تعلیق، ایران را تهدید کند، بدانید که این تعلیق از ناحیه ما نبوده.»

البته حرف هاشمی درست است. او راست می‌گوید که نامه فیفا برای دادکان ارسال شده، نه مسوولان جدید فدراسیون، چون از نظر فیفا و AFC هنوز محمد دادکان، رییس رسمی فدراسیون فوتبال ایران است و تا زمانی که استعفا ندهد هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند جایش را بگیرد. تنها راه جلوگیری از تعلیق ایران هم کنار رفتن رسمی دادکان از ریاست فدراسیون است. اگر او تا ۲۴ آبان که روز بازی ایران- کره‌جنوبی هم هست رسما استعفایش را اعلام نکند، فدراسیون ایران به حالت تعلیق درمی‌آید و تیم‌ملی از حضور در مسابقات رسمی محروم می‌شود. البته دیروز خبرگزاری فوتبال ایران به نقل از یکی از نزدیکان دادکان خبر از احتمال استعفای رسمی او داده بود. به گفته این فرد نزدیک به دادکان که نامی از او برده نشده، رییس سابق فدراسیون پس از انتشار اطلاعیه‌ خود رسما استعفا می‌دهد.