اینجا استراحت نمی‌کنیم

گروه ورزش - جوان، پرانرژی، بااستعداد، تکنیکی، بسیار مودب و آرام .شاید اینها بهترین واژه‌هایی باشند که به‌وسیله آن بتوان آندرانیک تیموریان هافبک ایرانی بولتون را توصیف کرد.آندو بیست و سه ساله دومین بازیکن ایرانی است که موفق شده به یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر بپیوندد.اگر چه آندو هنوز در این امر موفق نبوده و نتوانسته انتظارات مربی انگلیسی را برآورده کند ولی بسیار امیدوار است تا روز ‌به روز بیشتر پیشرفت کند و به ترکیب ثابت بولتون برسد. دوست داریم بدانیم دلیلت برای قبول پیشنهاد بولتون چه بود؟

من از چند کشور دیگر نیز پیشنهاد داشتم ولی خودم نوع فوتبال انگلستان را به تمام لیگ‌های دیگر اروپایی ترجیح می‌دهم، لیگ برتر سرشار از هیجان و سرعت است.

کدام‌یک از بازیکنان بولتون با تو رابطه بهتری دارند؟

من اینجا با همه دوست هستم. ولی الحاجی‌ دیوف، نیکولاس انلکا، گری اسپید و کوین نولان از دوستان صمیمی‌ترم هستند. در تمرینات همیشه با هم هستیم.

برخورد مسوولان باشگاه چطور است؟ چقدر به تو احترام می‌گذارند؟

الان حداکثر ۴ یا ۵ بازیکن انگلیسی در بولتون هستند و بقیه خارجی‌اند. رفتار مسوولان باشگاه هم با همه بسیار محترمانه و یکسان است.

راستی، برای یادگرفتن زبان انگلیسی چه کار کرده‌ای؟ معلم خصوصی داری یا خودت در خانه تمرین می‌کنی؟

طبق برنامه‌ریزی خودم در ۵ یا ۶ماه باید انگلیسی را یاد بگیرم. البته به دنبال یک معلم خصوصی خوب هم هستم که در این زمینه به من کمک کند.

تو با سه مربی مختلف (برانکو، سیموئز و آلارویس) کار کرده‌ای. با سیستم کدام‌یک از آنها راحت‌تر بودی؟

بازیکن حرفه‌ای کسی است که خودش را با سیستم مربی هماهنگ کند. این سه مربی هم سه شیوه مختلف داشته‌اند. برای من سخت است آنها را با هم مقایسه کنم. فکر می‌کنم با هر مربی که کار کرده‌ام تمام تلاشم اجرای خواسته‌های او در زمین بوده.

شما هر روز چند ساعت در بولتون تمرین می‌کنید؟

معمولا روزی دو جلسه تمرین (صبح و بعد‌ازظهر) داریم. هر هفت روز هفته را هم بدون تعطیلی تمرین می‌کنیم. برنامه مسابقاتمان آنقدر فشرده است که زمانی برای استراحت نداریم.

تا الان بهترین خاطره‌ای که در بولتون داشته‌ای مربوط به چه موضوعی می‌شود؟

دقیقه ۷۵بازی بولتون - واتفورد بازی بدون گل دنبال می‌شد، من برای اولین بار در لیگ برتر بازی کردم و نهایتا یک بر صفر بازی را بردیم. خاطره بسیار شیرینی بود.

دو سوال خصوصی، غذاهای انگلیسی باب میل تو هستند؟

خوشبختانه بله، البته در انگلیس غذاهای ایرانی هم پیدا می‌شود و گرسنه نمی‌‌مانم! (با خنده)

اوقات فراغتت را چطور می‌گذرانی؟

بیشتر تلویزیون می‌بینم و کتاب‌های انگلیسی می‌‌خوانم تا زبانم هم بهتر شود.

و سوال آخر، کی گل تو را در لیگ برتر می‌بینیم؟

نمی‌دانم، باید صبور بود و منتظر شد، ان‌شاء‌ا... خیلی زود.

منبع: فوتبال مدیا

مترجم: حامد مومنی