ریحانی آخرین فرنگی‌کار دوحه

گروه ورزش- بالاخره تکلیف وزن ۶۶کیلوگرم تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران نیز مشخص شد. حمید ریحانی توانست با غلبه بر مهدی توکلی، به عنوان آخرین کشتی‌گیر ایران در رشته فرنگی به دوحه برود. بدین ترتیب جاسم امیری، علی اشکانی، حمید ریحانی، داود عابدین‌زاده، سامان طهماسبی، مسعود هاشم‌زاده و مهدی شربیانی به عنوان ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران در باز‌ی‌های آسیایی دوحه انتخاب شدند. صدمیلیون برای برنده دربی

گروه ورزش- اگر ضیافت شام قبل از دربی تا سال‌های قبل برای دو تیم هیچ سودی نداشت، امسال حداقل این فایده را داشت که رییس سازمان تربیت بدنی وعده پاداش صد‌میلیون تومانی رابه برنده این بازی بدهد.

علی آبادی در مراسم شام قبل از دربی که چهارشنبه انجام شد، گفت: «امیدوارم این بازی برنده داشته باشد. تیم پیروز این مسابقه صدمیلیون تومان جایزه می‌گیرد. جایزه بازی جوانمردانه هم ۵۰میلیون تومان است».

آغاز مسابقات جهانی آتش‌نشانان

گروه ورزش- مسابقات جهانی آتش‌نشانان و امدادگران در ورزشگاه دستگردی تهران شروع شد. در مراسم افتتاحیه این مسابقات پورمحمدی، وزیر کشور سخنرانی کرد. این سومین دوره مسابقات آتش‌نشانان است. در این مسابقات نمایندگان ۱۰کشور روسیه، بلاروس، چک، اوکراین، لیتوانی، قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان، مجارستان و ایران حضور دارند.

اعتصاب بانوان ووشو

گروه ورزش- اعضای تیم‌ملی بانوان تالو ایران که از زیرمجموعه‌های فدراسیون ووشو هستند، اعتصاب کردند. خبرگزاری فارس دلیل اعتصاب آنها را اعزام نشدن به مسابقات آسیایی دوحه اعلام کرده. ملی‌پوشان تالو ایران معتقدند اعزام نشدن آنها به مسابقات دوحه به درخواست رییس فدراسیون ووشو بوده، نه مخالفت رییس سازمان تربیت‌بدنی.

سرمربی مهدوی‌کیا، یک قدم تا اخراج

سایت یوفا- توماس دال، سرمربی تیم فوتبال هامبورگ با شکست مقابل پورتو پرتغال یک قدم به اخراج نزدیک‌تر شد. هامبورگ در لیگ قهرمانان اروپا و بوندس لیگا نتایج ضعیفی گرفته که این موضوع موقعیت کاری او را به خطر انداخته. مقامات هامبورگ حتی با جانشین او صحبت هم کرده‌اند، به طوری که صحبت از توماس فوون همسن، بازیکن سابق هامبورگ و مربی فعلی آرمینا بیله فلد در میان است.

تجلیل از داوران بازنشسته

گروه ورزش- از فریدون اصفهانیان و سعید بطحایی، داوران بازنشسته ایرانی که اخیرا در قضاوت بازنشسته شده‌اند تجلیل شد. بنا به درخواست رییس کمیته داوران و موافقت دبیر کل فدراسیون فوتبال، پیش از شروع دربی تهران از این دو نفر تجلیل شد تا آنها با خاطره‌ای خوش با قضاوت خداحافظی کنند. همچنین از ایرج نظری و مسعود فلاح در بازی برگشت استقلال- پرسپولیس قدردانی می‌شود.

باخت سنگین اوساسونا

گروه ورزش- اوساسونای اسپانیا، تیم جواد نکونام، در مرحله گروهی مسابقات جام یوفا ۳-یک باخت. این تیم مقابل لانس فرانسه شکست خورد، امیدهایش برای صعود به مرحله بعد کمتر شدند. در این بازی جواد نکونام ۷۵دقیقه در ترکیب اوساسونا حضور داشت.

کریمی از بایرن نمی‌رود

گروه ورزش - بعد از کلی شایعه که همه آنها درباره جدایی علی کریمی از بایرن مونیخ بودند، سرانجام ماگات سرمربی بایرن خیال همه را راحت کرد.او در مصاحبه‌ای گفت که علی کریمی از این تیم جدا نمی‌شود. «کریمی را به هیچ تیمی نمی‌فروشیم. او فقط قربانی بازی هجومی ما شده. کریمی به این دلیل نیمکت نشین شده که ما با ۳ مهاجم بازی می‌کنیم.»

بکام «سر» می‌شود

گروه ورزش - یکی از دوستان نزدیک دیوید بکام در مصاحبه‌ با روزنامه ایندیپندنت گفته که بکام دعوتنامه‌ای از ملکه انگلستان دارد تا عنوان «سر» را از او بگیرد. این عنوان به برترین فوتبالیست‌های انگلیس در دهه‌های میلادی داده می‌شود. افرادی نظیر بابی رابسون، بابی چارلتون و آلکس فرگوسن پیش از این توانسته‌اند این عنوان را بگیرند.

انگلیس میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را می‌خواهد

گروه ورزش - انگلیسی‌ها از همین حالا اعلام کرده‌اند که کاندید میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌شوند. ریچارد کابورن، وزیر ورزش انگلیس در مصاحبه‌ای گفته که وقتی نوبت چرخشی میزبانی به اروپا برسد، انگلیس حتما کاندیدای میزبانی می‌شود. یوهانسون، رییس یوفا هم شرایط میزبانی انگلیس را تایید کرده و گفته‌: شرایط میزبانی آنها از نظر من فراهم است. ولی باید ببینیم غیر از انگلیس کدام کشورها می‌خواهند میزبان شوند.

مومن‌زاده: دایی مربی بزرگی می‌شود

گروه ورزش - دایی با پیروزی‌های تیمش چشم همه فوتبالی‌ها را گرد کرده حتی بازیکنان تیم خودش را. احمد مومن‌زاده مهاجم سایپا درباره او می‌گوید: تجربه بالای دایی از دقیقه یک تا نود، همیشه همراه سایپا است. او تاثیر زیادی در موفقیت‌های اخیر سایپا داشته فکر می‌کنم دایی می‌تواند مربی بزرگی شود.

روش جدید انتخاب بهترین بازیکن آسیا

فهرست ده نفره نامزدهای دریافت توپ طلای فوتبال آسیا بیست و پنجم آبان اعلام می‌شود. پیش از این قرار بود کنفدراسیون فوتبال آسیا دهم آبان این فهرست را منتشر کند، اما به دلیل انجام بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، این مساله به تعویق افتاد. در روش جدید انتخاب بازیکن سال آسیا، پس از هر بازی، بازیکنان آسیایی که در مسابقاتی که زیر نظر AFC، یوفا و فیفا برگزار می‌شود، حضور دارند، نمراتی را دریافت می‌کنند. در این روش ده بازیکن برتر که بیشترین امتیازها را کسب کرده‌اند، در فهرست AFC قرار می‌گیرند. در سال‌های گذشته بهترین بازیکن آسیا به وسیله‌ رای‌گیری از مربیان تیم‌های ملی آسیایی انجام می‌گرفت، سال گذشته «حمد المنتشری» بازیکن تیم ملی عربستان با همین شیوه به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۰۵ آسیا انتخاب شد که این مساله واکنش‌های منفی تندی را در پی داشت.