با وجود پیروزی ملی‌پوشان جوان فوتبال ایران برابر ژاپن، این تیم نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کند.

عصر پنج‌شنبه تیم ملی فوتبال جوانان ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا که حکم انتخابی جام جهانی را نیز دارد به مصاف تیم ژاپن رفت و موفق شد با گل‌های کمال‌الدین کامیابی‌نیا و فرهاد آل خمیس، برابر تک گل امساکی با نتیجه ۲ بر یک برابر ژاپن به پیروزی برسد.

در نیمه نخست، تیم ژاپن با یک گل از تیم ایران جلو بود، اما در نیمه دوم ملی‌پوشان جوان ایران با ارائه بازی زیبا موفق شدند دو گل وارد دروازه ژاپن کرده تا پیروز این دیدار شوند. با این پیروزی تیم ایران ۶ امتیازی شد. اما چیزی که باعث شد ایران صعود نکند، پیروزی کره‌شمالی مقابل تاجیکستان بود.

کره‌شمالی موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم تاجیکستان را از پیش رو بردارد و با اختلاف گل بهتر نسبت به ایران به عنوان تیم دوم جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد. در گروه سوم این مسابقات، تیم‌های ژاپن، کره شمالی و ایران هرسه با کسب ۶ امتیاز ولی به دلیل تفاضل گل به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. بدین ترتیب ملی‌پوشان جوان ایران موفق نشدند از گروه خود صعود کنند.