زندگی جدید دایی

پروانه کبره- باز هم گلزنی علی دایی و باز هم تکرار صدرنشینی. نتایجی عجیب از سایپا و عجیب‌تر از آن هنرنمایی «علی‌ دایی» به عنوان کاپیتان و سرمربی. آن هم در روزهایی که بازیکنان دیگر حالی برای گل‌زدن ندارند.

دیدار دو تیم سایپا و برق شیراز که عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز انجام شد گویای همه چیز بود.

ذوالفقار نسب مربی برقی‌ها که برای انتقام گرفتن و شاد کردن دل هوادارانش در شیراز میزبان سایپا بود فکرش را هم نمی‌کرد در زمین خودی تن به شکست دو بر یک بدهد.اما به قول علی دایی سرمربی سایپا، حوصله و بازی منطقی بازیکنان این تیم، نتیجه را به ضرر شاگردان ذوالفقارنسب رقم زد.

به‌رغم این که هر دو گل سایپا توسط علی دایی به ثمر نشست اما این بار نه خبری از سینه سپر کردن بود و نه از سرزنش.

کاپیتان دایی از برد تیمش برابر برق گفت:«گل زدن ثمره کار همه بازیکنان است نه یک نفر.

سایپا از نظر ارائه بازی خوب و توان بدنی روز‌به‌روز بهتر می‌شود و به جایی می‌رسد که هیچ کس باورش نمی‌شود.» این تیم همان سایپای سابق است. بازی روان و منطقی سایپا هر چند دور از ذهن نبود اما واکنش‌های مختلفی را از سوی افراد مختلف در برداشت. به طوری که این بازی نیز بدون حاشیه و مشاجره لفظی به دقیقه آخر نرسید. بیژن ذوالفقار نسب هم با این که شکست خورده میدان نام گرفت، معتقد است بازیکنانش خوب بازی کردند و به تجربه تیمی سایپا باختند. به هر حال این بازی با نتیجه دو بر یک به نفع سایپا خاتمه یافت تا صدرنشینی سایپا در هفته هشتم تداوم یابد.

صدای پاس درآمد

ابومسلم یک بار دیگر ثابت کرد که در خانه خود مجالی به حریف نمی‌دهد.

این بار این پاس بحران زده بود که در مصاف با مشهدی‌ها با دریافت ۳ گل مغلوب شد. پاس تهران به‌رغم این که در لیگ هشتم از مربی کار بلدی بهره‌مند است اما به دلیل مشکلات زیادی که در گلزنی دارد، نمی‌تواند نتایج قابل قبولی کسب کند.

به این مشکلات، اوضاع ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد را هم اضافه کنید تا پیش‌بینی نتیجه بازی کار مشکلی نباشد. مجید جلالی سرمربی پاسی‌ها جو ورزشگاه و جنگ روانی بازیکنان ابومسلم را عامل اصلی شکست تیمش می‌داند و با اعتراض می‌گوید: «تماشاچیان ابومسلم باید تنبیه شوند.» این در حالی است که مسوولان ابومسلم اظهارات جلالی را توجیه باختشان می‌دانند.

این چندمین باری است که میهمانان ابومسلم از جو ورزشگاه ثامن‌الائمه اظهار نارضایتی می‌کنند و عامل باخت تیمشان را تماشاچیان مشهدی عنوان می‌کنند.

این دیدار که با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع ابومسلم مشهد پایان یافت، حرف و حدیث‌های زیادی در برداشت. از طرفی توهین تماشاچیان مشهدی به بازیکنان و کادر فنی تیم پاس و از سوی دیگر قضاوت بحث‌برانگیز داور این دیدار و صحنه‌هایی از بازی که منجر به درگیری بازیکنان دو تیم با یکدیگر شد، جذابیت‌های کاذب بازی دو تیم ابومسلم و پاس به غیر از نتیجه بیشتر به شعارهای هواداران ابومسلم علیه پاس مربوط می‌شد که در نهایت صدای پاسی‌ها را درآورد.

نتایج بازی‌های پنج‌شنبه:

* مس کرمان ۲ - راه آهن یک

گل‌ها: فرزاد حسین‌خانی، صابر میر‌قربانی (مس) و هادی اصغری (راه‌آهن)

* ابومسلم ۳ - پاس ۲

گل‌ها: دنی اولرم (۲ گل)، مرتضی برگی‌زر (ابومسلم) و عباس آقایی، محمد نصرتی (پاس)

* سایپا ۲ - برق یک

گل‌ها: علی دایی (۲گل - سایپا) و روبرت مارکوسی (برق)

* پیکان یک - سپاهان ۲

گل‌ها: مهدی نوری (پیکان) و عماد رضا، جلال اکبری (سپاهان)

* استقلال اهواز یک - ذوب‌آهن یک

گل‌ها: مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن) و رضا طاهری (استقلال اهواز)

* ملوان یک - فجر سپاسی صفر

گل: سعید یوسف‌زاده (ملوان)

سایپا با ۱۸ امتیاز در صدر جدول باقی‌ماند و علی‌دایی بازیکن و سرمربی این تیم نیز با دو گلی که به ثمر رساند در صدر جدول گلزنان لیگ‌ قرار گرفت.