جلالی: من 60 میلیون می‌گیرم، دنیزلی 5/1 میلیارد

فوتبال ایران - «تا به حال به این مساله فکر نکرده‌ام که تقابل من با دنیزلی دارای حاشیه‌هایی است.» این شاید عجیب‌ترین جمله مجید جلالی در جریان مصاحبه است. بی‌تردید او همیشه به این تقابل فکر می‌کند و اتفاقا همیشه تمام سعی خود را به کار می‌گیرد که مقابل پیرمرد ترک‌تبار دست‌کم بازنده نباشد.برای همین پاس جلالی مقابل پرسپولیس دنیزلی به دفاع روی آورد. این را خود او نیز تایید می‌کند و البته معتقد است که پاس سبک و نوع خاصی از ضدحمله را ارائه داده که تاکنون در فوتبال ما بی‌سابقه بوده است.

بهتر است از آخرین بازی تیم‌تان شروع کنیم، پاس و پرسپولیس. ما طبق یک عادت دیرینه اطلاعاتی از رقیب جمع‌آوری می‌کنیم و به این ترتیب با توجه به این دانسته‌ها چند روز قبل از رویارویی با تیم مقابل در خصوص شکل و شیوه بازی تصمیم می‌گیریم. همین کار را البته با تمرکز بیشتری مقابل پرسپولیس انجام دادیم. برای بازی‌خوانی پرسپولیس و رسیدن به یک جمع‌بندی درست، من و مجموعه مربیان پاس ساعت‌های زیادی وقت صرف کردیم.

بازی هم در شرایط بی‌سابقه‌ای برگزار شد؟

بله، ما وارد بازی شدیم. سال‌ها بود جو استادیوم را به این شکل ندیده بودیم. واقعا طور خاصی بود. به نحوی که ما نود هزار و یازده نفر را در مقابل خودمان دیدیم. هوادارانی که از تیمشان حمایت خیلی قوی داشتند. همین امر باعث شده بود که پرسپولیس فشار بسیار زیادی به تیم ما وارد کند.

به نظر شما پاس منطقی بود؟ آرامش داشت؟

در دقایقی احساسات بازی روی کار تیم ما تاثیر گذاشت. اتفاقا درست در همان دقایق بود که گل خوردیم. یعنی زمانی که احساسات و جو استادیوم روی کار منطقی پاس اثر گذاشت. البته بعد از آن توانستیم به بازی مسلط شویم.

پرسپولیس چطور بود؟

پرسپولیس همان کارهایی را کرد که ما پیش‌بینی کرده بودیم.

شما در پایان بازی گفتید نبض بازی در دست ما بود، در حالی که پرسپولیس بیشتر از پاس حمله کرد و تهاجمی‌تر بود.

بله، پرسپولیس تهاجمی‌تر بود. بیشتر حمله می‌کرد اما این پاس بود که در بیشتر دقایق بازی صاحب برنامه بود و هدفمند بازی کرد. ما همه چیز را پیش‌بینی کرده بودیم.

گل خوردن را هم پیش‌بینی کرده بودید؟

نه، گل پرسپولیس روی غفلت دفاع ما شکل گرفت. درست در یک لحظه غافلگیر شدیم.

اما شما یک ربع پایانی بازی به شدت تحت‌فشار بودید، نبودید؟

این طور به نظر می‌آمد. اما من می‌خواهم به شما بگویم بهترین موقعیت‌های تیم ما درست در همان ۱۵ دقیقه‌ای به وجود آمد که به نظر می‌رسید تحت فشار هستیم. فرصت‌هایی که در اثر بی‌تجربگی از دست رفت.

دوست دارید دنیزلی را چطور ببینید؟

مثل یک رقیب. یک رقیب محترم.

عده‌ای معتقدند نقطه اصلی تقابل شما با دنیزلی از آنجایی شروع می‌شود که شما سنگ مربیان ایرانی را به سینه می‌زنید. حتی شما در برهه‌ای به رییس‌جمهور نامه‌ای نوشتید که در آن از هزینه‌های کلانی که به پای مربیان خارجی هدر می‌رود صحبت کردید.

بله، عده‌ای می‌گویند من نماینده مربیان داخلی هستم و دنیزلی نماینده مربیان خارجی. اما موضوع این نیست. موضوع چیز دیگری است. اینکه من یک مربی ۶۰میلیونی هستم و دنیزلی یک مربی یک میلیارد و پانصد میلیونی است. موضوع همین است. نکته اینجااست که عده‌ای به دنبال توجیهی برای هزینه‌های یک میلیارد و پانصد میلیونی می‌گردند. اگر نه که مربی خارجی هم یک مربی است و اگر به فوتبال ما کمک کند هیچ حساسیتی پیش نمی‌آید. فاصله مربی ایرانی با بعضی از مربیان خارجی را در حال حاضر هزینه‌ها تعیین می‌کند.