گروه ورزش- سازمان تربیت‌بدنی در بررسی دوپینگ ورزشکاران ایرانی آنقدر دیر اقدام کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فکر بررسی این موضوع افتاده‌اند.

وقتی تعداد زیادی از نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران مثبت اعلام شد. اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با نمایندگان سازمان تربیت‌بدنی چند جلسه برگزار کردند. اوج توجه مجلس به دوپینگ ورزشکاران زمانی بود که نمونه آزمایش

۹ نفر از ۱۱ملی‌پوش تیم‌ وزنه‌برداری مثبت اعلام شده بود. همان‌زمان بود که سازمان تربیت‌بدنی اعلام کرد خیلی زود این قضیه را بررسی و نتیجه آن را اعلام می‌کند. با گذشت حدود یک ماه از این اتفاقات، سازمان تربیت‌بدنی هنوز نتیجه بررسی‌های خود را اعلام نکرده. همین موضوع باعث شده اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس وارد کار شوند. آنها به خاطر بی‌توجهی سازمان تربیت‌بدنی در این موضوع، رییس این سازمان را به مجلس فرا خوانده‌اند تا درباره این اتفاقات سوالاتی را از او بپرسند. محمد علی‌‌آبادی، رییس سازمان تربیت‌بدنی و معاون رییس‌جمهور برای جواب دادن به سوالات نمایندگان هفته بعد به مجلس می‌رود. جلال یحیی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی و نایب‌رییس کمیته تربیت‌بدنی مجلس می‌گوید: «بعد از برگزاری چند جلسه با نمایندگان سازمان تربیت‌بدنی احساس می‌کردیم، آنها به شدت و با قاطعیت دنبال برخورد با این قضیه هستند. حتی از سر دلسوزی گفتند نگران هستند و به زودی برخورد می‌کنند. ما گفتیم اگر مجلس هم بخواهد کاری انجام دهد، موازی‌کاری می‌شود، اما متاسفانه در چند روز گذشته خلاف اینها را دیدیم.»

به گفته این نماینده مجلس، دوپینگ ورزشکاران «بسیار وسیع‌تر و عمیق‌تر از آن است که تصور می‌شود.»