انتقاد امیر قلعه‌نویی از هواداران استقلال

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خدا پدر طرفداران پرسپولیس را بیامرزد که سعه صدر داشتند و تیم را به فینال جام حذفی رساندند اما رفتار هواداران ما جای تعجب دارد. امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش برابر الهلال عربستان در ورزشگاه آزادی در نشست خبری گفت: ابتدا به هموطنان عزیزم برای زلزله جنوب کشور تسلیت عرض می‌کنم. درباره بازی نیز باید بگویم که شروع خوبی نداشتیم. دقایق ابتدایی عملکرد بچه‌ها مناسب بود و چند کرنر و کاشته گرفتند اما در ادامه افت کردیم. دلیل این مساله نیز ابتدا خستگی تیم و فکر می‌کنم پس از آن غرور بازیکنان بود.

وی ادامه داد: با این شکست چیزی عوض نشده و ما همچنان در صدر گروه قرار داریم. این بازی به تاریخ پیوست و از امروز باید در اندیشه گهر، سپاهان و سپس الریان باشیم.

در ادامه یکی از خبرنگاران درباره حضور مهدی مهدوی‌کیا در ورزشگاه آزادی پرسید که قلعه‌نویی گفت: مهدوی‌کیا اعلام کرده بود که برای دیدن مسابقه به ورزشگاه خواهد آمد و با حضورش ما را شرمنده کرد و از او متشکرم.

خبرنگار دیگری درباره دلیل گل الهلال پرسید و آن را یک ضد حمله خواند اما قلعه‌نویی پاسخ داد: ضد حمله‌ای در کار نبود. نکونام توپ را دفع کرد و همان توپ به بدن حنیف عمران‌زاده خورد و همانند یک پاس گل برابر بازیکن الهلال قرار گرفت. جواد به جای بازی‌سازی قصد داشت توپ را دفع کند اما همان توپ فرصت گلی برای حریف شد. این گل نیز همانند دیگر گل‌ها می‌تواند در فوتبال

اتفاق بیفتد.

قلعه‌نویی با انتقاد از هواداران استقلال گفت: تیمی که مردانه در لیگ تیم نخست است و صدرنشین گروهش در لیگ قهرمانان است لایق این رفتار نیست. حرکت هواداران استقلال در این بازی منطقی نبود و من برای خودم متاسفم. نمی‌دانم که آیا پشت این رفتارها برنامه‌ای است یا نه اما باید از خودمان بپرسیم که چرا بیرون از تهران استقلال عملکرد بهتری دارد. خدا پدر طرفداران پرسپولیس را بیامرزد که سعه صدر داشتند و با حمایت‌هایشان پرسپولیس را به فینال جام حذفی رساندند اما رفتار هواداران استقلال برای من جای تعجب دارد. وی در پایان درباره دلیل تعویض جواد نکونام نیز گفت: این تعویض به خاطر تغییر تاکتیک ما بود اما نکونام هم در این بازی خسته بود و با نکونام همیشگی فاصله داشت.

نکونام بعد تعویض جنجالی شد

هافبک تیم فوتبال استقلال که به نظر می‌رسید از تعویض خود در نیمه دوم ناراضی است، پیش از اتمام بازی استقلال با الهلال، ورزشگاه آزادی را ترک کرد.کاپیتان تیم ملی ایران نارضایتی خود را نسبت به تصمیم سرمربی استقلال علنی کرد. به گزارش مهر، جواد نکونام در نیمه اول دیدار تیم‌های الهلال عربستان و استقلال پایه گذار تک گل این بازی برای نماینده عربستان بود و همین مساله باعث شد تا بین دو نیمه توسط امیر قلعه‌نویی از بازی تعویض شود و هاشم بیگ زاده جای او را در زمین بگیرد.

جواد نکونام پس از تعویض بین دو نیمه و در شرایطی که بیش از ۱۰ دقیقه از زمان بازی مانده بود ورزشگاه آزادی را ترک کرد. کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هنگام ترک ورزشگاه گفت: یک بازیکن حرفه ای نباید از تعویض شدنش ناراحت باشد. من از این موضوع ناراحت نیستم. ما با هم هماهنگ هستیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا قبل از پایان مسابقه ورزشگاه را ترک می‌کنید گفت: از نظر شما

اشکالی دارد؟

روزنامه عربستانی: استقلال ایران محروم می‌شود

یک روزنامه عربستانی باارائه گزارشی از دیدار تیم‌های استقلال ایران و الهلال در ورزشگاه آزادی تهران نوشت: محرومیت در انتظار تیم استقلال ایران است.

به گزارش ایرنا، روزنامه «الریاض» عربستان سعودی روز‌چهارشنبه با اشاره به دیدار تیم‌های استقلال و الهلال در ورزشگاه آزادی اضافه کرد: در این دیدار بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال الهلال با پرتاب ترقه و مواد آتش زا مورد حمله تماشاگران قرار گرفتند. این روزنامه اضافه کرد: کاروان الهلال عربستان در بدو ورود به فرودگاه تهران به مدت چهار ساعت معطل شد. الریاض ادامه داد: این آزارها در ورزشگاه آزادی نیز ادامه داشت و پرتاب ترقه از سوی تماشاگران استقلال ایران موجب نگرانی ناظر قطری و داور سنگاپوری این دیدار شد. به نوشته این روزنامه، ناظر و داور مسابقه، بازی را برای دقایق کوتاهی متوقف کردند تااز پرتاب مواد محترقه برای بار دیگر جلوگیری شود. الریاض افزود: انتظار می‌رود کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم استقلال ایران را به دلیل رفتار تماشاگرانش با محرومیت مواجه کند.