دبیر رد صلاحیت نشده!

گروه ورزش - علیرضا دبیر از جمع کاندیداهای انتخاباتی فدراسیون کشتی کنار گذاشته شد! این خبری بود که روز گذشته خبرگزاری اپینا به نقل از یک منبع آگاه روی خروجی‌اش فرستاده بود. در ادامه این خبر آمده است: «در واپسین ساعات اداری روز چهارشنبه، اسامی تایید شده نامزدهای احراز ریاست فدراسیون کشتی اعلام و از جمع لیست دوازده نفر تنها بر روی نام علیرضا دبیر قلم‌ قرمز کشیده شده است.» در این خبر حتی دلیل رد صلاحیت دبیر هم ذکر شده است.

«در نامه ارسالی از سوی سازمان تربیت‌بدنی به فدراسیون کشتی نداشتن شرایط سنی دبیر، دلیل اصلی کنار گذاشته شدن او از جمع کاندیداها اعلام شده است. سن دبیر ۲۹سال و ۱۲روز است که تا ۳۰سال تمام ۳۵۳روز کم دارد.» به این ترتیب رقابت انتخاباتی فدراسیون کشتی بین چهره‌های شناخته‌شده‌ای چون محمدرضا یزدانی‌خرم، جواد رفوگر، امیر عفراتی، مرتضی فرجی و دیگر کاندیداهای حاضر برگزار خواهد شد. اما خبر رد صلاحیت علیرضا دبیر در حالی مطرح شده است که هیچ یک از منابع رسمی این خبر را تایید نمی‌کنند.

محمدحسین عالمی، دبیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با اظهار بی‌اطلاعی از این مساله می‌گوید: «هیچ اطلاعی از این قضیه ندارم. چون که سازمان تربیت‌بدنی پنج‌شنبه و جمعه تعطیل بوده است. مطمئن باشید امروز این موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

رضا غلامی، مسوول دبیرخانه فدراسیون کشتی هم در این مورد می‌گوید: «تا عصر روز چهارشنبه که در فدراسیون حضور داشتیم، حرفی در مورد رد صلاحیت دبیر نبود و بعید است تا روز جمعه اتفاق خاصی افتاده باشد.» نزدیکان علیرضا دبیر نیز این خبر را شایعه‌ای برای ایجاد جنگ روانی می‌دانند و می‌گویند که او مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارند. پژمان درستکار قهرمان آسیا و یکی از رفقای دبیر می‌گوید: «تا جایی که من خبر دارم تمام این اتفاقات فقط برای جنگ روانی است. اگر نه، فکر نمی‌کنم مشکلی برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وجود داشته باشد.»

امروز آخرین روزی است که سازمان تربیت‌بدنی رای نهایی خود را در مورد نفرات تایید شده اعلام می‌کند و رد صلاحیت علیرضا دبیر هم تا اعلام این رای فقط در حد احتمالات است. همه چیز امروز مشخص می‌شود. اینکه دبیر ۲۹ساله می‌تواند در انتخابات شرکت کند یا اینکه همان احتمالات و شایعات رنگ واقعیت به خودش می‌گیرد.