مرفاوی: داور اجازه نداد صدرنشین شویم

گروه ورزش - به محض اینکه علی منصوریان و بهشاد یاورزاده وارد زمین شدند، ورق برای استقلالی‌ها برگشت. استقلال بازی را مساوی کرد و سوار بر بازی شد. اتفاقا منصوریان و یاورزاده در گل استقلال تاثیر گذاشتند. یاورزاده سانتر کرد و بعد از ۲ بار تغییر مسیر، توپ زیر پای منصوریان افتاد که با یک شوت فوق‌العاده دروازه صباباتری را باز کرد. منصوریان در آخرین دقیقه نیمه اول خیلی تشویق شد. زمانی‌که هواداران استقلال نگران باخت تیمشان بودند او را تشویق کردند تا شاید با وارد شدن او به زمین، شرایط عوض شود. اتفاقا اولین سوالی هم که خبرنگاران از صمد مرفاوی پرسیدند همین بود. اما مرفاوی حرف همیشگی‌اش را زد: «ما برای استفاده از بازیکنان ذخیره براساس تفکرات خودمان عمل می‌کنیم. کاری نداریم بقیه چه حرفی می‌زنند. برای ما مهم نتیجه‌گیری تیم است و فکر می‌کنیم با این شرایط بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم.»

اما صمد مرفاوی این دفعه مجبور نبود به سوالات تکراری که درباره بد بازی کردن استقلال پرسیده می‌شود جواب بدهد. چون استقلال مقابل صباباتری خوب بازی کرد . با این حال درباره نوع بازی استقلال و مقایسه آن با بازی پرسپولیسی‌ها سوالی پرسیده شد که مرفاوی در جواب این سوال گفت: «ما این هفته نسبت به هفته‌های قبل خیلی بهتر بازی کردیم. بهتر از این هم می‌شویم. اما فکر نمی‌کنم پرسپولیس بهتر از ما بازی کرده باشد.»

بازی با صباباتری اولین مسابقه استقلال در این فصل بود که امیر قلعه‌نویی در ورزشگاه نبود. اتفاقا هواداران این تیم از همین می‌ترسیدند که غیبت قلعه‌نویی به ضرر استقلال تمام شود. از طرفی برد در این بازی می‌توانست ثابت کند که استقلال نتایج خویش را مدیون مرفاوی است. اما این اتفاق نیفتاد تا مرفاوی بگوید: «قلعه‌نویی دوست و همکار من است. برایم مهم نیست نتایج استقلال را به نام چه کسی ثبت می‌کنید. برای من فقط این مهم است که تیم نتیجه بگیرد و در صدر جدول باشد. اینکه چه کسی این‌کار را انجام می‌دهد، زیاد مهم نیست.»

مرفاوی اما بیشتر از اینکه از مساوی شدن بازی ناراحت باشد از این ناراحت بود که محسن ترکی مشکوک سوت زده. او وقتی بحث به داوری کشید شد، اول مکث کرد و با کمی تامل گفت: «من از هیچ داوری پیش زمینه منفی ندارم، اما ترکی در این بازی بد سوت زد. داور هم می‌تواند اشتباه کند اما وقتی ما گل دوم را زدیم کمک داور پرچمش را بالا برد و ۳۰ ثانیه آن را بالا نگه داشت. من می‌خواهم این را بپرسم که اگر یک تیم دیگر بود هم پرچمش را ۳۰ ثانیه بالا نگه می‌داشت؟ داور سر ما را برید. ما باید برنده می‌شدیم. داور اجاره نداد ما به صدر جدول برسیم.»

همانطور که انتظار می‌رفت استقلال بازی پربرخوردی با صباباتری داشت. حتی بین دو نیمه یک درگیری هم بین داسیلوا و مرتضی اسدی هافبک صباباتری پیش آمد که این درگیری خیلی زود تمام شد. مرفاوی وجود این اتفاقات را در فوتبال عادی می‌داند و می‌گوید: «درگیری کوچکی بود که خیلی زود تمام شد. مشکلی نبود.» و اما فحاشی هواداران استقلال به سهراب بختیاری‌زاده؟

«یک بازیکن نباید هواداران را تحریک کند. در این قضیه خود سهراب هم مقصر بود. او که قبلا در استقلال بازی کرده نباید کاری می‌کرد که هواداران تحریک شوند.»