یزدانی‌خرم: هرکس می‌خواهد در انتخابات شرکت کند

ایسنا- سرپرست فدراسیون کشتی گفت: «در این چند ماه برای تیم‌های ملی کشتی چیزی کم نگذاشتیم.» محمدرضا یزدانی‌خرم در‌خصوص عملکرد تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی چین افزود: «ترکیب تیم‌ملی فرنگی از قبل مشخص بود و برنامه‌ای تا بازی‌های آسیایی دوحه داشتند که کار ما پشتیبانی کامل و مهیا کردن مسابقات تدارکاتی بود که هیچ کم‌و‌کسری نگذاشتیم. البته با توجه به مشکلی که در گواتمالا برای سر وزن نرسیدن یکی از کشتی‌گیران به وجود آمد، برای مسابقات جهانی در یک وزن تغییر به وجود آمد. در مجموع تیم‌های اروپایی و آمریکایی در کشتی فرنگی بیشتر از ما کار کرده‌اند و جلوتر هستند، اما این دو مدال و مقام پنجمی با ارزش بود. البته می‌توانستیم یکی دو مدال دیگر بگیریم. این میدان نشان داد که جوانان کشتی‌فرنگی آینده درخشانی خواهند داشت.»

یزدانی‌خرم به کشتی آزاد اشاره کرد و گفت: «در کشتی آزاد کادر جدیدی بر سر کار آمده و مسابقه انتخابی در کرج برگزار شد. آن چیزی که برزگر و همکارانش خواستند کاملا انجام شد و تیم با روحیه بسیار خوب به چین رفت. البته بهتر از این هم می‌شد نتیجه بگیریم، اما بعضی حوادث غیر‌قابل پیش‌بینی به وجود آمد، مانند علیرضا حیدری که در یک حادثه کوچک مدال را از دست داد که البته او زحمتش را کشید و ارزش قهرمانی‌های او مشخص است.»

وی ادامه داد: «برزگر شبانه روز در کنار تیم بود و با دلگرمی به کشتی‌گیران و همچنین تلاش زیاد تیم را بسیار خوب اداره کرد. محمد بنا نیز سه ماه کنار ملی‌پوشان در خانه کشتی بود و با هنر خود سوریان را که چند ماه دور از کشتی بود، دوباره به مدال طلای جهان رساند.»

سرپرست فدراسیون کشتی به حضور یک گروه علمی در کنار تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: «برای اولین بار یک گروه علمی پنج‌نفره نظیر پزشک عمومی و ارتوپد، متخصص تغذیه و بدنساز در کنار تیم‌ملی قرار گرفته بود. همچنین یک فرد روحانی در کنار تیم بود و با مراسمی نظیر دعای توسل کشتی‌گیران را از لحاظ روحی در وضعیت خوبی قرار می‌داد.»

وی نتیجه به دست آمده توسط کشتی آزاد را قابل قبول دانست و گفت: «اگر در یکی دو مسابقه دیگر به پیروزی می‌رسیدیم، می‌توانستیم قهرمان شویم. البته برای نایب قهرمانی نیز مبارزه نزدیکی با آمریکا داشتیم. در پنج مسابقه با کشتی‌گیران آمریکا چهار دیدار را برنده شدیم تا برای نایب قهرمانی آمریکا را شکست دهیم.»

یزدانی‌خرم درباره انتخابات رییس فدراسیون کشتی در آبان‌ماه و حضور کاندیداهای متعدد نیز گفت: «جز تعدادی از افراد که با آنها از نزدیک آشنایی دارم، شناخت زیادی روی سایرین ندارم، اما در هر صورت انتخابات میدان باز و آزادی است تا هر کسی که تصور می‌کند، می‌تواند کشتی را اداره کند، در آن شرکت کند.»