تمرین برای چین‌تایپه

گروه ورزش- با اینکه امیر قلعه‌نویی در مصاحبه با سایت گل گفته که در تورنمنت سه‌جانبه اردن به خاطر نبودن این تورنمنت در تقویم فیفا نمی‌تواند لژیونرهای ایرانی را در اختیار داشته باشد، اما دیروز صبح آندرانیک تیموریان به تهران آمد و همراه سایر بازیکنان تیم ملی به اردن رفت. همچنین ســایت باشــگاه بایرن‌مونیخ هم از حضور علی کریمی در تورنمنت اردن خبر داد.

این سایت در خبری که درباره ۱۲ملی‌پوش بایرن دارد، نوشته: «کریمی در سه بازی آینده تیم ملی کشورش با اردن، عراق و چین‌تایپه به اردوی این تیم می‌رود.»

اما ایران در تورنمنت ۳جانبه فوتبال اردن که به «جام صلح و دوستی» معروف است و شرکت کره‌ای ال‌جی حمایت مالی آن را برعهده دارد، از بین لژیونرهایش فقط همین ۲بازیکن را در اختیار دارد.

کریمی و تیموریان تنها لژیونرهایی هستند که در اردن هم با تیم‌ملی هستند. قرار است بقیه لژیونرها فقط برای بازی با چین‌تایپه به اردوی تیم‌ملی اضافه شوند.

این تورنمنت سه‌جانبه در امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود. تیم ملی ایران برای شرکت در تورنمنت دیروز صبح به دبی پرواز کرد.

تیم‌ملی از دبی هم به اردن رفت. در این تورنمنت علاوه بر ایران، اردن و عراق هم شرکت می‌کنند.

ایران چهارشنبه همین هفته با عراق بازی می‌کند. این بازی ساعت ۳۰/۲۲ به وقت تهران انجام می‌شود.

دومین مسابقه تیم‌ملی ایران هم با تیم‌ملی اردن است که جمعه و در همان ساعت است.

هدف مسوولان فدراسیون و تیم‌ملی از شرکت در این تورنمنت، تست کردن بازیکنانی است که تقریبا هم‌سطح بازیکنان تیم‌ملی هستند.

امیر قلعه‌نویی برای تورنمنت سه‌جانبه اردن فقط بازیکنان لیگ را دعوت کرده و می‌خواهد در این دو مسابقه شناخت بهتری نسبت به آنها پیدا کند.

قلعه‌نویی درباره این موضوع می‌گوید: «بازیکنان دعوت شده منتخب باشگاه‌های کشور هستند. این دو مسابقه می‌تواند شرایطی را فراهم کند که این بازیکنان تجربه بین‌المللی کسب کنند تا در صورتی که قرار شد برای بازی‌های ملی رسمی به تیم‌ملی دعوت شوند بتوانند با استفاده از این تجربه خود، بازی‌های خوبی را برای تیم‌ملی انجام دهند.»

قلعه‌نویی ممکن است برای بازی با چین‌تایپه هم از این بازیکنان چند نفر را دعوت کند. او این احتمال را رد نمی‌کند و می‌گوید: «این بازیکنان بهترین‌های لیگ هستند و قطعا در صورت درخشش آنها در دو بازی آینده، برای بازی با چین‌تایپه هم دعوت می‌شوند. ضمن اینکه در بازی با چین‌تایپه هم با تغییرات نسبتا زیادی بازی می‌کنیم.»

قلعه‌نویی بعد از بازی با اردن لیست جدید تیم‌ملی را اعلام می‌کند که در آن اسامی لژیونرها هم وجود دارد.

تیم‌ملی نوزدهم مهر با چین‌تایپه بازی دارد که برای انجام این مسابقه، شانزدهم به این کشور می‌رود.

به خاطر شرایط آسانی که تیم‌ملی برای صعود به جام‌ملت‌ها دارد احتمال اینکه در بازی با چین‌تایپه ترکیب تیم‌ملی جوان‌تر شود کم نیست.

امیر قلعه‌نویی درباره این موضوع می‌گوید: صعود ما هنوز قطعی نشده. ولی می‌دانیم کار راحتی داریم. باید چین‌تایپه را شکست بدهیم که صعودمان قطعی شود. ولی چون این تیم حریف قدرتمندی نیست احتمال دارد از بازیکنان کم‌تجربه‌تری استفاده کنیم.