باز هم زلزله می آید؟

گروه ورزش - ۴۸ ساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس - پیکان، سرمربی پرسپولیس در واکنش به قهر کریم باقری گفت که دیگر به این بازیکن احتیاجی ندارد. مصطفی دنیزلی که به نظم تیمی اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهد شنبه در مصاحبه با روزنامه‌ها در پاسخ به این سوال که «اگر باقری دیگر برای پرسپولیس بازی نکند چه اتفاقی می‌افتد؟» گفت: ما به او احتیاج نداریم در بازی با استقلال اهواز هم کریم باقری غایب بود اما دیدید که هیچ اتفاقی نیفتاد و در دفاع مشکلی نداشتیم.

کریم باقری به خاطر پرداخت نشدن پولش در تمرین پرسپولیس شرکت نکرد و حتی حاضر نشد در بازی با استقلال اهواز برای تیمش بازی کند.

او قبلا تهدید کرده بود اگر باشگاه پولش را ندهد دیگر برای پرسپولیس بازی نمی‌کند و حتی در بازی رفت فینال جام حذفی هم به تهدیدش عمل کرد.

هر چند که مصطفی دنیزلی با بازی دادن سایر بازیکنان پرسپولیس در پست‌های غیرتخصصی تا حدودی مشکل غیبت کریم باقری را از بین برد اما مشکلات مالی پرسپولیس هنوز پابرجا هستند و بزرگ‌ترین مشکل این تیم، بازی با پیکان به حساب می‌آید. پرسپولیس امروز در حالی با پیکان بازی می‌کند که بازیکنان این تیم از پرداخت نشدن طلب‌هایشان ناراضی هستند.

البته آنها با وجود مشکلات مالی زیادی که دارند هفته قبل استقلال اهواز را با ۴ گل شکست دادند تا ثابت کنند امسال برای قهرمانی می‌جنگند.

پرسپولیس که در رده ششم جدول قرار دارد از ۳ بازی لیگ برتر ۶ امتیاز گرفته، آنها از بردی که هفته قبل کسب کردند روحیه فوق‌العاده زیادی گرفتند.

پرسپولیس در آن مسابقه خیلی هم زیبا بازی کرد، طوری که همه تماشاگران این تیم به وجد آمده بودند.

مصطفی دنیزلی بعد از آن بازی گفت: هیچ وقت حاضر نیست بازی زیبا را فدای نتیجه کند و همیشه به فکر بازی زیبا است.

او درباره بازی با پیکان می‌گوید: بعد از آن پیروزی پرگل حالا نوبت پیکان است که بازی هجومی و زیبای ما را ببینند.

پرسپولیس امسال یک تیم کاملا هجومی است. ما در بازی با پیکان هم فقط حمله می‌کنیم و به فکر یک برد پرگل هستیم. هدف ما قهرمانی در لیگ برتر است و باید برای رسیدن به این هدف تمام بازی‌هایی که در آزادی برگزار می‌شود را ببریم.

هواداران پرسپولیس از همین حالا انتظار یک بازی پرگل را می‌کشند. آنها به بازی هجومی و زیبایی فکر می‌کنند که تیم دنیزلی انجام می‌دهد. تنها نقطه ضعف این تیم خط دفاعش است که در غیاب کریم باقری آسیب‌پذیرتر از قبل شده. از طرفی الونگ، مدافع پرسپولیسی‌ها که این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته هم برای حضور در اردوی تیم ملی کامرون از ایران رفته و غایب است.

البته حمید استیلی مربی پرسپولیس می‌گوید: ما روی نیمکت هم بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند جای بازیکنان اصلی بازی کنند. فاصله بازیکنان فیکس و ذخیره ما آن قدر زیاد نیست که غیبت فیکس‌‌ها نگرانمان کند.

اما در طرف دیگر زمین پیکان هم برای پیروزی به میدان می‌رود. پیکانی‌ها نسبت به پرسپولیس بهتر نتیجه گرفته‌اند. آنها با ۷ امتیاز در رده پنجم جدول هستند و با یک پیروزی می‌توانند به صدر جدول نزدیک شوند.

ساموئل دارابینیان، سرمربی پیکان درباره این مسابقه می‌گوید: پرسپولیس شرایط ایده‌آلی دارد اما این دلیل نمی‌شود که ما مقابل آنها بد بازی کنیم یا ببازیم. ما برای برد به بازی می‌رویم. مقابل پرسپولیس سومین پیروزی خارج از خانه را هم کسب می‌کنیم و با دست پر از آزادی برمی‌گردیم.

برنامه بازی‌های هفته پنجم

دوشنبه ۱۰/۷/۸۵

*پیکان - پرسپولیس (ورزشگاه آزادی)

*پاس - ملوان (ورزشگاه دستگردی)

*سایپا - راه‌آهن (ورزشگاه شریعتی کرج)

*سپاهان - برق شیراز (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)

سه‌شنبه ۱۱/۷/۸۵

*استقلال تهران - صباباتری (ورزشگاه آزادی)

تمام بازی‌ها ساعت ۲۰ برگزار می‌شوند.

همچنین ۳ بازی مس - فولاد، استقلال اهواز - ابومسلم و فجر سپاسی - ذوب‌آهن به خاطر نداشتن نور کافی در ورزشگاه‌های میزبان انجام نمی‌شوند.