تمرین برای فینال

گروه ورزش - این بهترین فرصت برای پرسپولیس است که از نظر روحی خودش را برای بازی برگشت فینال جام حذفی آماده کند. بازی با برق شیراز آن هم در ورزشگاه آزادی می‌تواند یک برگ برنده برای پرسپولیسی‌ها باشد. آنها در حالی با برق بازی می‌کنند که برای انجام بازی برگشت با سپاهان به یک پیروزی روحیه‌آور احتیاج دارند. پرسپولیس هفته اول لیگ به ابومسلم باخت و در دومین بازی رسمی خود، در آزادی با سپاهان یک - یک مساوی کرد. این بازی، مسابقه رفت فینال جام حذفی بود که به گفته دنیزلی «اهمیت آن از اهمیت کل بازی‌های لیگ بیشتر بود.» اهمیت زیاد این مسابقه به خاطر این بود که پرسپولیس می‌توانست با پیروزی در آن به صعود به لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشد. اما بازی را مساوی کرد تا امیدی که به صعود دارد به حداقل برسد. البته خود پرسپولیسی‌ها در مصاحبه‌هایشان می‌گویند اصلا ناامید نیستند. فرشید کریمی، دروازه‌بان این تیم می‌گوید: «ما باید حداقل در تهران بازی را می‌بردیم. اما حالا که این اتفاق نیفتاده مجبوریم در اصفهان برنده شویم. نمی‌توانیم حتی لحظه‌ای به این فکر کنیم که سپاهان به جام باشگاه‌های آسیا می‌رود و ما شکست می‌خوریم.»

پرسپولیسی‌ها برای بالا بردن روحیه خود در بازی جمعه با سپاهان به فکر شکست دادن برق شیراز هستند. پیروزی مقابل برق می‌تواند انرژی مثبتی به پرسپولیسی‌ها تزریق کند. مصطفی دنیزلی، سرمربی این تیم می‌گوید: «فعلا تمام حواس ما به بازی با سپاهان است. شاید در بازی با برق از بازیکنان اصلی استفاده نکنیم. باید انرژی تیم را نگه داریم برای جمعه. ولی با شکست دادن برق می‌توانیم روحیه بگیریم. ما با یک استراتژی خاص در این دو مسابقه شرکت می‌کنیم.»

پرسپولیس در این بازی هم کریم باقری را ندارد. باقری که قرار بود در بازی رفت با سپاهان در ترکیب باشد، به دلیل مسائل مالی بازی نکرد. او در بازی با برق هم به خاطر پرداخت نشدن قراردادش حاضر نیست برای تیمش بازی کند. البته خود باقری دلیل بازی نکردنش را مسائل مالی نمی‌داند. او می‌گوید: «من مصدوم هستم. برای همین نمی‌توانم بازی کنم. اگر مصدومیتم خوب شود حتما بازی می‌کنم.» با این وجود منابع نزدیک به باشگاه این خبر را که باقری به خاطر پول بازی نمی‌کند را تایید می‌کنند.

دومین بازی امروز هم مسابقه راه‌آهن با سپاهان است. این بازی در ورزشگاه راه‌آهن اکباتان انجام می‌شود. راه‌آهن در هفته اول ۳- یک به برق شیراز باخت تا فصل را با ناکامی شروع کند. اما سپاهان که ۲- هیچ ملوان را شکست داده حسابی روی فرم است. البته بهروز تابانی، سرمربی راه‌آهن می‌گوید: «ما از سپاهان نمی‌ترسیم. ما میزبان هستیم و باید مسابقه را ببریم. هفته اول بد نتیجه گرفتیم و الان باید جبران کنیم.»

برنامه بازی‌های امروز:

* پرسپولیس - برق شیراز (۳۰/۱۷ - ورزشگاه آزادی تهران)

* راه‌آهن تهران - سپاهان اصفهان (۳۰/۱۷ ورزشگاه راه‌آهن اکباتان)