فجر سپاسی – پاس تجدید می‌شود!

آیین‌نامه می‌گوید بازی باید تکرار شود، اما سرمربی پاس می‌گوید حاضر نیستند در بازی تکراری شرکت کنند

اینها در حالی است که دیروز شایعه شده بود فجری‌ها چون ۲ گل عقب بودند عمدا برق ورزشگاه را قطع کردند گروه ورزش - دیدار تیم‌های فجر سپاسی و پاس در حالی ناتمام مانده که شایعه شده قطع برق در ورزشگاه حافظیه شیراز عمدی بوده و فجری‌ها به دلیل این که ۲ گل از پاس عقب بودند این کار را انجام داده‌اند تا بازی ناتمام بماند!

حتی خیلی‌ها می‌گویند آنها با آگاهی از قوانین لیگ برتر این کار را کرده‌اند تا مسوولان سازمان لیگ چاره‌ای به جز برگزاری مجدد بازی نداشته باشند.

در بند ۲ تبصره ۱۳ آیین‌نامه لیگ حرفه‌ای آمده که اگر به هر دلیلی یکی از دیدارهای لیگ کمتر از ۹۰ دقیقه شود، گزارش این اتفاق توسط داور مسابقه به سازمان لیگ و فدراسیون داده می‌شود و رییس سازمان لیگ در مورد پیشنهاد تکرار مسابقه تصمیم‌گیری می‌کند.

براساس این ماده از آیین‌نامه، تنها مورد مطرح شده در خصوص بازی ناتمام تکرار مسابقه، آن هم با تصمیم رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال است.

با این حال مسعود عنایت، رییس کمیته داوران با رد هر گونه عمد در قطع برق می‌گوید: احتمال عمدی بودن قطع برق منتفی است. چون در زمان قطع شدن برق، فجر سپاسی بازنده مطلق نبوده و می‌توانست در ۴۰ دقیقه باقیمانده تک گل خورده را جبران کند. حتی به عقیده من از دقیقه ۷۲ به بعد هم این امکان وجود داشت که فجر ۲ گل خورده را جبران کند.

ما طبق قانون عمل می‌کنیم و پس از بررسی کامل این اتفاقات باید بازی تجدید شود.

علی کاظمی، دبیر سازمان لیگ هم حرف‌های عنایت را تایید می‌کند و می‌گوید: «طبق قوانین و در حالت طبیعی اگر بازی به دلیل قطع برق ورزشگاه ناتمام بماند باید دوباره برگزار شود.

ما منتظر گزارش داور مسابقه هستیم تا در این مورد تصمیم‌گیری کنیم». در این میان کسی که بیشتر از همه تلاش می‌کرد تا عمدی نبودن قطع برق را ثابت کند، غلام پیروانی بود.

سرمربی فجر سپاسی با همان لحن صادقانه‌اش تاکید می‌کند که هیچ عمدی در کار نبوده. «وا... در وجودمان نامردی نیست. خدا را گواه می‌گیرم که به ما گفته‌اند برق ورزشگاه ایراد داشت. کابل‌های ورزشگاه مشکل داشته و تا جایی که من خبر دارم برای تعمیر آن دو، سه روز زمان لازم است. به هر حال هر چیزی که قانون بگوید، ما تابع هستیم. بیشتر از این هم خودم را درگیر این مسائل نمی‌کنم.

چون باشگاه مدیرعامل و مسوول روابط‌عمومی دارد.»

قانون، قانون است و در همه جا باید اجرا شود. حتی هوشنگ نصیرزاده یکی از کارشناسان داوری که فصل گذشته در جهت مخالفت با کمیته داوران و مسائل مختلف آنها حرکت می‌کرد هم می‌گوید این دیدار باید تجدید شود.«در ماده ۷ آیین‌نامه فوتبال آمده که مسابقات نیمه‌تمام باید به همان شکل از ابتدا تکرار شود.

مگر آنکه آیین‌نامه مسابقات روش دیگری را مشخص کرده باشد که در فوتبال ایران اینچنین نیست. بازی فجر سپاسی و پاس باید از دقیقه صفر برگزار شود. با این شرایط که گل‌های زده از درجه اعتبار ساقط است اما اخطار و اخراج‌های بازی به عنوان تنبیه انضباطی به قوت خود باقی است.

از سوی دیگر حق‌الزحمه داوران باید به طور کامل پرداخت شود و باشگاه فجر سپاسی موظف است هزینه اقامت هتل و لغو بلیت‌های هواپیمای پاس را قبول کند.»

این هم از بدشانسی مجید جلالی است. او و تیمش که در هفته نخست مسابقات لیگ برتر در خانه به مس باخته بودند در هفته دوم برای جبران آمده بودند و این کار را هم برای ۷دقیقه کردند اما حالا که کار به اینجا کشیده شده و تمام مراجع ذی‌صلاح تصمیم به برگزاری مجدد بازی گرفته‌اند، مجید جلالی روی دنده چپ افتاده و در مصاحبه‌ای گفته که به هیچ وجه به شاگردانش اجازه نمی‌دهد دوباره مقابل فجر سپاسی بازی کنند. البته شاید هر مربی دیگری هم به جای او بود همین کار را می‌کرد. شاید پاس دیگر نتواند در شیراز ۲گل بزند. جلالی می‌گوید: «اگر بازی مجدد با فجر سپاسی برگزار کنیم به خودمان ظلم کرده‌ایم. ما در بازی تکراری شرکت نمی‌کنیم. البته با شناختی که از مسوولان فجر سپاسی دارم بعید است که قطع برق ورزشگاه عمدی باشد اما ما هم زحمت کشیدیم و ۲ گل زدیم. در این میان مقصر تیم میزبان است و ما نباید تاوان اشتباه آنها را پس بدهیم.» جلالی در ادامه حرفی می‌زند که نشان می‌دهد کاملا روی حرفش ایستاده و هرگز حاضر به برگزاری مجدد بازی نیست. «اگر قرار باشد مسوولان فدراسیون حکم به برگزاری مجدد بازی بدهند ما هم در هنگام برگزاری بازی‌های خانگی هر وقت از حریفان عقب افتادیم برق را قطع می‌کنیم و جلوی شکست تیم را می‌گیریم. مسوولان باید با بررسی دقیق اتفاقات تصمیم درستی بگیرند.» هنوز رای نهایی صادر نشده و مشخص نیست تکلیف بازی فجر سپاسی - پاس چه می‌شود.