جنگ استقلال با مس و چمن مصنوعی!

گروه ورزش - هفته دوم مسابقات لیگ برتر فردا در حالی برگزار می‌شود که مهم‌ترین بازی آن دیدار مس کرمان مقابل استقلال تهران است. دیداری که به عقیده خیلی‌ها حساسیتش زمانی زیاد شد که تیم تازه صعود کننده به لیگ برتر در هفته اول پاس را در خانه‌اش شکست داد. بعد از این بازی بود که مسی‌ها دست به کار شدند تا در روزی که میزبان استقلال هستند، شرایط شکست دادن این تیم را فراهم کنند. البته این اتفاق دور از دسترس نیست اما خود نادر دست‌نشان، سرمربی مس بر این باور است که شرایط بازی با استقلال کاملا متفاوت است و نیاز به یک برنامه‌ریزی حساب شده دارد. او می‌گوید: «البته برای ما فرق نمی‌کند که چه تیمی مقابل مس بازی می‌کند. شعار ما در لیگ دسته اول هم همین بود و فکر می‌کنم یکی از دلایلی که به لیگ برتر صعود کردیم پیروی از شعارمان بود. برای من و شاگردانم مهم نیست که با استقلال بازی می‌کنیم. این بار هدف ما این است که دومین شگفتی در لیگ برتر را خلق کنیم. با این حال به نظرم شرایط بازی با استقلال کاملا متفاوت است و این را کاملا درک می‌کنم».

اما نکته جالب توجه این بازی این است که برای اولین بار یکی از مسابقات لیگ برتر در زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شود. تا به حال سابقه نداشته که مسابقه‌ای در ایران روی چمن مصنوعی برگزار شده باشد. اما چمن ورزشگاه

سلیمی‌ کیای کرمان مصنوعی است و شاید شرایط بازی را متفاوت کند. یکی از مخالفان اصلی برای بازی کردن روی چمن مصنوعی مسعود اقبالی مربی استقلال است. اقبالی حتی می‌گوید انجام بازی روی این زمین‌ها از لحاظ قانونی مشکل دارد. «غیر قانونی است نباید مسوولان فدراسیون اجازه بدهند که بازی با مس در این زمین برگزار شود. مطمئن باشید که بازی کردن در چمن مصنوعی روی نتیجه بازی هم تاثیرگذار است». صحبت‌های مسعود اقبالی در حالی است که علی کاظمی دبیر سازمان لیگ برتر می‌گوید: «آیین‌نامه نیاز به اصلاح دارد. فیفا از سال گذشته مجوز برگزاری دیدارها در چمن مصنوعی را صادر کرد و بازی دو تیم مس و استقلال بدون هیچ مشکلی در این زمین برگزار می‌شود».

اما از دید خیلی‌ها بعد از بازی حساس مس - استقلال جنگ اصلی در خوزستان است. جایی که فولاد و سایپا به مصاف هم می‌روند. این عده می‌گویند این بازی مهم‌ترین اتفاق در هفته دوم است. تقابل محمد مایلی‌کهن و علی دایی در شرایطی که بحث شکایت و دادگاه بین این دو مطرح است واقعا دیدنی است. با این حال مایلی کهن می گوید این بازی تقابل او با علی دایی نیست. طبق معمول دایی هم در این مورد اظهارنظر نکرده است. در یکی دیگر از مهم‌ترین بازی‌ها ذوب‌آهن و ابومسلم به مصاف هم می‌روند البته با وضعیتی کاملا متفاوت. ابومسلمی‌ها که هفته گذشته پرسپولیس را در خانه شکست دادند، این هفته اکبر میثاقیان را روی نیمکت ندارند. میثاقیان یک روز پس از این پیروزی استعفایش را تسلیم ناصر شفق کرد تا در بازی با ذوب‌آهن غیاثی همه کاره ابومسلم باشد. این شاید بهترین فرصت برای ذوبی‌ها در خانه باشد که ناکامی بازی اول مقابل استقلال را جبران کنند. رسول کربکندی سرمربی این تیم می‌گوید: «ابومسلمی‌ها همیشه تیمی هماهنگ هستند. من واقعا متاسفم که اکبر میثاقیان از سمتش استعفا داده است ولی فکر می‌کنم شرایط چندان فرقی نکرده باشد. بازیکنان ابومسلم همان بازیکنان هستند. با انگیزه و پرانرژی. مثل تمام تیم‌هایی که در خانه بازی می‌کنند باید فقط حمله کنیم تا بیشترین امتیاز را بگیریم. در این بازی به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم شکست است و نتیجه مساوی بزرگ‌ترین شانسی است که ابومسلم می‌تواند به آن فکر کند». ۲ بازی از هفته دوم لیگ برتر به دلیل فینال جام حذفی که دیروز برگزار شد، با ۲ روز تعویق روز یکشنبه انجام می‌شود و تغییری در نحوه برگزاری بقیه مسابقات به وجود نیامده است.

بازی پرسپولیس - برق شیراز و راه‌آهن - سپاهان دو بازی معوقه از هفته دوم هستند که یکشنبه ساعت ۳۰/۱۷ برگزار می‌شوند.