پیروانی: دنیزلی زمان می‌خواهد

گروه ورزش - باخت ۳ - ۲ پرسپولیس مقابل ابومسلم بهترین فرصت برای قدیمی‌های پرسپولیس بود که از دنیزلی انتقاد کنند. اما افشین پیروانی که جدیدا مربی تیم ملی شده در مصاحبه با ایپنا هیچ انتقادی از دنیزلی نکرده. بخشی از این مصاحبه را می‌خوانید. بازی‌های هفته اول لیگ برتر را دیدید؟

هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر همواره با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده و تیم‌ها به خوبی می‌توانند به نقاط ضعف و قوت بازیکنان و تاکتیکشان پی ببرند. نتایج هفته اول نمی‌تواند نشان‌دهنده عملکرد مصطفی دنیزلی و فرهاد کاظمی در تیم‌های جدیدشان باشد، چرا که تیم‌ها از یک دوره بدنسازی و اردوهای فشرده آمادگی جسمانی به رقابت‌های لیگ وارد می‌شوند.

به نظر شما چه کمبودهایی در برگزاری این دوره از پیکارها مشهود است؟

با انجام یک هفته از رقابت‌های لیگ برتر نمی‌شود به درستی نقاط ضعف و قوت برگزاری را ارزیابی کرد ولی با گذشت زمان نقایص موجود برطرف می‌شود.

آیا برای شرکت در تورنمنت سه جانبه اردن و دیدار تیم ملی برابر چین تایپه بازیکن جدیدی را به اردو دعوت می‌کنید یا کار را با همان نفرات قبلی دنبال می‌کنید؟

روال کار را کادر مربیان تیم ملی بر این اساس استوار کردند تا در استادیوم‌های مختلف محل برگزاری رقابت‌های ششمین دوره لیگ برتر حضور پیدا کنند و قطعا نفرات شایسته را به جمع اردونشینان تورنمنت اردن و دیدار مقابل چین تایپه دعوت می‌کنیم.

حضور بازیکنان لژیونر توانسته به هدف اصلی کادر فنی که همان حضور ایران در مرحله بعدی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا است کمک شایانی کند، به عنوان یکی از مربیان تیم ملی این مساله را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم ملی فوتبال با تلفیقی از جوانان جویای نام و بازیکنان با تجربه که همان لژیونرها هستند پا به رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا گذاشت و نتایجی که به دست آورده است حاصل تلاش مجموعه بازیکنان است و نمی‌شود فقط آن را به حضور لژیونرها ربط داد.

با توجه به گرفتن ۵ امتیاز از مجموع سه دیدار گذشته تیم ملی آیا صعودمان به دور بعدی رقابت‌ها مسجل شده است؟

در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست و همواره باید درصدی را برای احتمالات در نظر گرفت. می‌توان عنوان کرد تیم ملی ایران نیمی از راه صعود را پشت سر گذاشته.