گروه ورزش- در شروع فصل نقل و انتقالات وقتی علیرضا نیکبخت واحدی به پرسپولیس و انصاریان به استقلال رفت همه فکر می‌کردند که امسال قرار است بمب‌های زیادی بترکد. اما حتی با این انتقال سرخابی هم آب از آب تکان نخورد. هیاهوی انتقال چهره‌های مطرح دو تیم بزرگ پایتخت زیر سایه حواشی جام‌جهانی مدفون شد تا نقل و انتقالات امسال بی‌سرو صداترین فصل نقل و انتقالات لیگ برتر لقب بگیرد.

امسال برخلاف سال‌‌های گذشته که زمان نقل و انتقالات تمدید می‌ شد این اتفاق نیفتاد تا شنبه‌ای که گذشت آخرین روز جابه‌جایی بازیکنان باشد. البته امسال قانون جدیدی برای دروازه‌بان‌ها اجرا می‌شود، آنها تنها بازیکنانی هستند که تا چند روز دیگر برای ثبت قرارداد فرصت دارند و به نظر می‌رسد که این قانون در سال‌های آینده نیز اجرا می‌شود.

اما بدون شک مهم‌ترین اتفاق فصل نقل وانتقالات ششمین لیگ برتر، جدا از انتقال نام‌های کوچک و بزرگ، بی‌تیم ماندن یحیی گل‌محمدی است. بازیکن با سابقه فصل گذشته صبا باتری که طبق شنیده‌ها پس از حضور فرهاد کاظمی و اختلاف با این مربی از این تیم جدا شد، حداقل تا نیم فصل مسابقات باید در خارج از گود فقط نظاره‌گر باشد. در ضمن حضور او در لیگ برتر ششم بستگی به این دارد که یکی از تیم‌های لیگ برتری با او مذاکره کند و البته به توافق هم برسد!

جدا از تیم‌های شهرستانی که هنوز یکی دوجای خالی در ترکیب تیم‌شان‌ دارند، ترکیب هفت تیم تهرانی حاضر در مسابقات لیگ برتر مشخص شده و آنها لیست خود را برای حضور در این رقابت‌ها تکمیل کرده‌اند.

آخرین شکار تیم‌های بزرگ پایتخت هم به دو روز پیش برمی‌گردد. روزی که مهرداد اولادی به دفتر هیات فوتبال استان تهران رفت و قرارداد جدیدی را با پرسپولیس ثبت کرد.

در آخرین فرصت نقل و انتقالات به غیر از اولادی، بازیکن سرشناس دیگری به هیات فوتبال استان تهران نرفت تا تمام عکاسان و خبرنگاران که برای ثبت آخرین اتفاقات در آنجا حضور داشتند شاهد اتفاق جدیدی نباشند. اما در بین تیم‌‌‌های شهرستانی بزرگ‌ترین نقل و انتقالات مربوط به سه باشگاه ابومسلم، استقلال اهواز و مس کرمان می‌شود.

ابومسلمی‌ها با خریدن یاغی سال‌های نه چندان دور آبی و قرمز در روزهای آخر تا اندازه‌ای خودنمایی کردند، اما به عقیده خیلی‌ها انتقال مهدی هاشمی نسب نمی‌تواند درد زیادی از ابومسلم دوا کند. در استقلال اهواز ابراهیم میرزا‌پور، جلال‌ کاملی‌مفرد و علی بداوی مهم‌ترین خرید‌های این تیم هستند و اتفاق خاص دیگری در این تیم نیفتاده است.

اما تیم تازه وارد لیگ برتر برخلاف تمام تیم‌های تازه وارد که ریخت و پاش زیادی می‌کنند، کار خاصی نکرده است، با این حال به نظر می‌رسد که خرید آدریانو آلوز و ابراهیم تقی‌پور از استقلال اهواز خودش کار بزرگی باشد.

مس کرمان سومین تیمی است که در بین تیم‌های شهرستانی بهترین خریدها را انجام داده است.

هر چه که هست دیگر هیچ نقل و انتقالی تا نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر انجام نمی‌شود و ساعت ۲۲ شنبه شب پرونده ۱۶تیم لیگ برتری بسته شده است.