خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال

در اقدامی غیر منتظره، فرهاد مجیدی بازیکن پیشین استقلال و تیم ملی از فوتبال خداحافظی کرد. به گزارش ایسنا، فرهاد مجیدی که سال‌ها پیراهن تیم فوتبال استقلال تهران و تیم ملی را بر تن کرده بود، امروز کفش‌هایش را آویخت و با مستطیل سبز وداع کرد. مجیدی که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار استقلال، عملکرد مناسبی در این تیم داشت و به بازیکن محبوب هواداران استقلال تبدیل شده بود، سرانجام دیروزجمعه تصمیم گرفت در سن ۳۶ سالگی از فوتبال خداحافظی کند.

کاپیتان آبی‌ها با وجود پیشنهادهایی که داشت حاضر نشد در تیمی به غیر از استقلال بازی کند، اما مسوولان این تیم به ویژه امیر قلعه‌نویی خواهان او نبودند و مجیدی پس از اینکه فصل گذشته برای بازی با الغرافه قطر از استقلال جدا شد، با آمدن قلعه‌نویی دیگر نتوانست به جمع آبی‌های پایتخت بازگردد.

مجیدی در بازی‌های گذشته استقلال، بارها از سوی هواداران این تیم تشویق شد و آنها خواستار بازگشت مجیدی به تیمشان بودند، اما این درخواست هیچ‌گاه از سوی قلعه‌نویی جدی گرفته نشد، تا اینکه مجیدی برای همیشه از دنیای بازیکنی خداحافظی کند. فرهاد مجیدی در نامه‌ای خطاب به هوادارانش صحبت هایی را مطرح کرد.

بخشی از نامه مجیدی را در ادامه می‌خوانید:

طرفداران دوست داشتنی

بر حسب صبر و تعصب تا به امروز سکوت کردم (حتی در روزهایی که در اوج آمادگی و بنا به سلیقه فنی! نیمکت‌نشین بودم صحبتی نکردم تا آرامش تیم و مجموعه استقلال برهم نخورد) و برای اثبات خویش تلاش و مبارزه کردم، اما امروز وقتی می‌شنوم که آقایان عامل ناکامی تیم را تشویق فرهاد مجیدی توسط هواداران خونگرم استقلال می‌دانند برایم تاسف آور است. قطعا روزی با وجود و حضورم برای سربلندی استقلال تلاش کردم اما در این روزها اتفاقاتی افتاد و صحبت‌هایی شنیدم که به این نتیجه رسیدم باید برخلاف میل باطنی‌ام از فوتبال خداحافظی کنم.

به‌رغم پیشنهادهای بسیار از تیم‌های داخلی از ابتدای فصل تاکنون، نتوانستم در ایران پیراهنی جز پیراهن آبی بپوشم و بسیار مایل بودم با حضور در تیم محبوبم استقلال به همراه دیگر بازیکنان بتوانم جام قهرمانی لیگ و حذفی را فتح کنم و در نهایت با پیراهن استقلال از میادین فوتبال برای همیشه خداحافظی کنم که این امکان فراهم نشد و گویا تقدیر برای من این چنین بود.

هر کجا که باشم خود را سرباز استقلال می‌دانم و امیدوارم در آینده، در کسوت‌های دیگر بتوانم دین خود به هواداران پرشور استقلال را با کسب جام‌های متعدد، ادا کنم.

در اینجا لازم می‌دانم از کلیه مدیران، کارشناسان، مربیان، بازیکنان، کادر پزشکی، تدارکات، پشتیبانی تیم و نیز ارباب جراید که در ادوار مختلف، اسباب زحمت آنها را فراهم کردم، سپاسگزاری کنم.