تیم فوتبال کره جنوبی برای بازی با ایران متحول شد

سرمربی تیم فوتبال کره جنوبی در آستانه دیدار با ایران در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، دو بازیکن کهنه کار این تیم را کنار گذاشت. «چوی کانگ-هی» اقدام به معرفی تیم ۲۳ نفره کره جنوبی کرد که در این میان نام شش بازیکنی که در دیدار با ازبکستان بازی نکردند به چشم می خورد. تیم کره جنوبی در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) با ایران در ورزشگاه آزادی دیدار خواهد کرد.بر پایه گزارش کره تایمز، کره جنوبی در آخرین دیدار خود در تاریخ ۱۱ سپتامبر با ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید.سرمربی کره جنوبی برای دیدار با ایران روی نام «لی‌دونگ-کوک» ، مهاجم ۳۳ ساله تیم و «لی جونگ-سو»، مدافع ۳۲ ساله خط قرمز کشیده است.

این دو بازیکن در ترکیب ثابت تیم ملی کره جنوبی در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ حضور داشتند. «چوی کانگ-هی» با اشاره به اینکه نسبت به عملکرد این دو بازیکن در دیدار با ازبکستان راضی نبوده، اظهار کرد: با توجه به عملکرد این دو بازیکن در دیدار با ازبکستان، تصمیم به کنار گذاشتن آنها گرفتم.

من با نحوه مسوولیت‌پذیری این دو بازیکن به عنوان اعضای مسن تیم مشکل دارم. بازیکنان باتجربه تیم باید با نوع عملکردشان، احترام بازیکنان جوان تر را برانگیزند. من این بار به خاطر روحیه تیم این دو بازیکن را انتخاب نمی‌کنم. سرمربی کره جنوبی در پایان گفت ایرانی‌ها برای بازی با کره‌جنوبی از آمادگی ذهنی بالایی برخوردارند.