ضرغامی: رقم‌های نجومی بابت پخش فوتبال پرداخت نمی‌کنیم

رییس سازمان صدا و سیما پس از مدت‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد. ضرغامی بر پرداخت نکردن مبالغ نجومی در پخش رقابت‌های فوتبال تاکید کرد. به گزارش ایسنا،ضرغامی درباره‌ پخش بازی‌های فوتبال و عدم خرید برخی بازی‌های ملی توسط سازمان صداوسیما، گفت: هر بازی قیمتی دارد. خیلی از اوقات رسانه ملی بیش از قیمتی که باید برای یک بازی پرداخت کند، پرداخت می‌کند. اما ممکن است در ادامه دلال‌هایی بخواهند از جیب ملت‌ و بیت‌المال مبالغی بیشتر از چیزی که حقشان است مطالبه کنند.

بودجه‌ صدا وسیما بودجه دولتی و بیت‌المال است و صداوسیما حق ندارد رقمی چندین برابر و حتی چندین ده برابر نسبت به قیمت واقعی یک بازی پرداخت کند. ما اجازه‌ چنین کاری را به لحاظ قانونی و شرعی نداریم.

او ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد در داخل به گونه‌ای برخورد می‌کنند که آنهایی که در خارج از کشور هستند فکر می‌کنند حتما این بازی باید پخش شود؛ بنابراین یک بازی که قیمتش می‌تواند پنج میلیون باشد با فضاسازی برخی دوستان و همکاران رسانه‌ای ممکن است به ۱۰۰ میلیون تومان و با یک فضاسازی دیگر به ۱۰ میلیارد تومان برسد. این که رسانه‌ها، بدون اطلاع، جاهلانه و ناشیانه به این مساله دامن می‌زنند باعث می‌شود یک دلال ۱۰ برابر قیمتی که ارزش یک بازی است را اعلام کند.

ضرغامی خطاب به رسانه‌ها نیز گفت: رسانه متعهد باید این مساله را تجزیه و تحلیل کند و شما باید از ما بخواهید که رقم‌های بسیار نجومی را که اصلا شایسته یک بازی نیست پرداخت نکنیم.