رده‌بندی بهترین تکواندوکاران جهان اعلام شد

رده‌بندی برترین تکواندوکاران جهان در ماه سپتامبر و پس از بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن اعلام شد که در اوزان المپیکی، محمد باقری‌معتمد همچنان بعد از سروت تازگل ترکیه‌ای در مکان دوم قرار دارد و یوسف کرمی هم به مکان نوزدهم جهان رسید. در تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو که در آن امتیازهای مربوط به بازی‌های المپیک لندن نیز محسوب شده است، در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مردان محمد باقری‌متعمد، نماینده ایران در المپیک لندن بود. در این وزن سروت تازگل قهرمان المپیک با ۱۰۰ امتیازی که گرفت، اکنون با ۳۲۹/۹۰ امتیاز صدرنشین است. باقری‌معتمد با ۶۰ امتیازی که از نقره المپیک به دست آورد، با ۲۵۷/۹۸ امتیاز در مکان دوم قرار دارد. در این وزن ابولبیده از اردن با ۱۲۱/۹۰ امتیاز سوم است. روح‌الله نیک‌پا تکواندوکار افغان که مدال برنز المپیک را به دست آورد، با ۱۱۷/۹۸ امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

مسعود حاجی‌زواره با ۸۸/۴۰ امتیاز و فرزاد عبداللهی با ۷۵ امتیاز به ترتیب مکان‌های یازدهم و دوازدهم وزن منهای ۸۰ کیلوگرم را به خود اختصاص دادند.

در منهای ۵۷ کیلوگرم زنان سوسن حاجی‌پور، نماینده ایران در المپیک لندن با ۴۹/۷۷ امتیاز در مکان بیست و یکم قرار گرفت. حاجی‌پور که در المپیک لندن در همان دور اول مقابل نماینده استرالیا شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد هیچ امتیازی از حضور در لندن کسب نکرد.