آیا کشتی ایران تعلیق می‌شود؟ - ۱۹ شهریور ۹۱

رییس سوئیسی فدراسیون جهانی کشتی در تازه‌ترین اظهارات خود تاکید کرد فدراسیون کشتی ایران در صورت عدم برگزاری مجمع و انتخاب قانونی رییس جدید تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی از تمامی فعالیت‌های بین‌المللی تعلیق خواهد شد. زمانی که رافائل مارتینتی رییس فیلا در حاشیه بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و در جمع خبرنگاران به انتخابات مجمع فدراسیون کشتی ایران اشاره کرد و با لحنی جدی و بدون تعارف از خطر تعلیق خبر داد، بسیاری از مسوولان ورزشی کشورمان آن را جدی نگرفته و طبق معمول همه چیز را واگذار به بخت و اقبال کردند!

اما اظهارات مارتینتی با توجه به نامه اخیر کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر ابهام در برگزاری مجمع برخی فدراسیون‌های ورزشی ایران باعث شد تا تهدید این مقام ارشد کشتی جهان هم تا حدی جدی تر به نظر برسد.

به گزارش مهر، البته این تهدید زمانی جدی تر شد که مارتینتی از یک سو بر برگزاری هر چه زودتر مجمع فدراسیون کشتی ایران و روشن شدن تکلیف رییس جدید تاکید می‌کرد و از سوی دیگر مسوولان کمیته بین المللی المپیک نیز طی ارسال نامه ای به همتایان ایرانی خود از متوقف کردن برگزاری هرگونه مجمع انتخابات در فدراسیون‌های ورزش ایران و غیرقانونی خواندن مجمع‌های چند روز اخیر خبر دادند!

فدراسیون کشتی، بحث تعلیق این فدراسیون را تکذیب کرد

در همین رابطه فدراسیون کشتی ایران بحث تهدید به تعلیق شدن این فدراسیون از سوی فیلا را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، فدراسیون کشتی در سایت رسمی‌اش نوشت: «برخلاف اخبار منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها بحث تعلیق فدراسیون کشتی ایران به هیچ عنوان صحت ندارد. در پی اخبار منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها در مورد تعلیق کشتی ایران، فدراسیون کشتی ایران اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: کشتی ایران در المپیک نتیجه بسیار خوبی را کسب کرد، کسب ۶ مدال در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و بهترین نتیجه در طول تاریخ باعث شد تا کام مردم ایران اسلامی شاد و ورزش اول ایران بار دیگر بزرگی خود را نشان دهد. لازم است به اطلاع برسانیم که فدراسیون کشتی ایران رابطه بسیار دوستانه و سطح بالایی با فدراسیون جهانی کشتی دارد و در حال حاضر همانطور که شاهد هستیم برنامه های فدراسیون کشتی برای مسابقات مهم پیش رو آغاز شده است، جوانان در رقابت‌های جهانی هستند و مسابقات مختلف از جمله لیگ برتر به زودی آغاز می‌شود. قطعا مطرح کردن بحث‌هایی مانند تعلیق فدراسیون کشتی ایران در روزهایی که بهترین نتایج برای ورزش ایران کسب شده است، حکایت از مسائلی دیگر غیر از روح ورزش دارد.

فدراسیون کشتی ایران با احترام همیشگی به درخواست‌های منطقی فدراسیون جهانی کشتی و نظرات شخص جناب آقای مارتینتی رییس فیلا، در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی به اطلاع می‌رساند، فدراسیون کشتی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و مسلما انتخابات فدراسیون با نظر مسوولان محترم وزارت ورزش و جوانان در موعد مورد نظر برگزار می‌شود.»