اعتراض شدید رویانیان به سازمان لیگ و کمیته انضباطی

باشگاه لس‌آنجلس بلوز آمریکا در حالی که اعلام کرد باشگاه پرسپولیس هنوز مبلغ انتقال امیر عابدزاده به این تیم را به باشگاه آمریکایی پرداخت نکرده، بار دیگر مسوولان باشگاه ایرانی را تهدید به شکایت رسمی به فیفا کرد. به گزارش ایسنا، مدیرعامل باشگاه لس‌آنجلس بلوز آمریکا با ارسال نامه‌ای برای یکی از اعضای مدیریتی فیفا بار دیگر باشگاه پرسپولیس را تهدید به شکایت رسمی به فیفا کرد. علی منصوری در بخشی از نامه خود به «مارکو لیل» عضو مدیریتی فیفا آورده است:

با وجود اینکه دو باشگاه به توافق رسیده بودند، پرسپولیس تاکنون از پرداخت مبلغ انتقال به باشگاه ما خودداری کرده است. در حال حاضر عابدزاده با باشگاه ایرانی روزانه تمرین می‌کند و در آخرین دیدار دوستانه آنها هم به میدان رفته است. این در حالی است که حضور او در پرسپولیس پس از آگاهی این بازیکن از این موضوع بود که او طبق قوانین فیفا نمی‌تواند با این تیم در هیچ تمرینی شرکت کند.

باشگاه لس‌آنجلس بلوز یک فرصت دیگر برای نهایی کردن این انتقال پیش از آنکه شکایت خود را به فیفا رسمی کند، به باشگاه پرسپولیس می‌دهد. سازمان لیگ آمریکا و همچنین فدراسیون فوتبال آمریکا هر دو از این موضوع مطلع هستند.

در همین رابطه علی منصوری گفت: نمی‌خواهم کار به شکایت رسمی کشیده شود چون این کار عابدزاده را عقب می‌اندازد.

مدیرعامل باشگاه لس‌آنجلس بلوز درباره آخرین وضعیت انتقال امیر عابدزاده به پرسپولیس گفت: درباره مبلغ این انتقال با مسوولان پرسپولیس به توافق رسیده‌ایم، اما هنوز هیچ پولی به ما پرداخت نشده است. به همین دلیل من در نامه‌ای مساله را به فیفا گزارش دادم که آنها بلافاصله پاسخ من را دادند و گفتند که تنها راه من شکایت رسمی از پرسپولیس است. من معتقدم که شکایت کردن باعث عقب ماندن عابدزاده می‌شود و من به همین دلیل صبر می‌کنم و هنوز قصد شکایت از پرسپولیس را ندارم. منصوری در ادامه افزود: آقای رویانیان لطف کرد و دیروز به من زنگ زد تا درباره این مساله صحبت کنیم. من به ایشان گفتم که هر کمکی از دستم برآید برای پرسپولیس انجام می‌دهم، چون می‌دانم که این باشگاه با مشکلاتی روبه‌رو است، اما این کمک‌ها باید معقولانه باشد، چون من هم باید به هیات‌مدیره باشگاه و شرکایم پاسخگو باشم. ضمن اینکه مبلغ قرارداد عابدزاده نسبت به آنچه اول مطرح شده بود بسیار کاهش یافته و حتی بخشی از این مبلغ را شخصا به صورت نقدی به باشگاه بلوز دادم تا شرکا اعتراضی نکنند.

از جان پرسپولیس چه می‌خواهید؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: چه چیزی از جان پرسپولیس می‌خواهید که این کارها را انجام می‌دهید؟

به گزارش فارس، محمد رویانیان در خصوص احتمال شکایت باشگاه لس‌آنجلس بلوز آمریکا از پرسپولیس بابت انتقال امیر عابدزاده اظهار کرد: شب گذشته با منصوری مدیرعامل باشگاه لس‌آنجلس بلوز صحبت کردم و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد. درست است می‌خواهند ما را اذیت کنند؛ اما با حرف‌هایی که شب گذشته با مسوولان این باشگاه زدم این مشکل ظرف چند روز آینده حل خواهد شد و موضوع حادی نیست که ما را تهدید کند.

رویانیان درباره اینکه سازمان لیگ حق بلیت فروشی را از باشگاه پرسپولیس گرفته، عنوان کرد: این کار کاملا اشتباه است، بلیت‌فروشی حق باشگاه پرسپولیس و یکی از فاکتورهای اساسی باشگاه‌های حرفه‌ای است. فیفا هم روی این موضوع تاکید دارد و به همین دلیل از سازمان لیگ می‌خواهیم بلیت‌فروشی را به ما برگرداند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: این حق باشگاه است که من باید بگیرم، اواخر سال گذشته موافقت این کار را گرفتم و بلیت‌فروشی را به ما دادند؛ اما مجددا آن را پس گرفتند. این موضوع جای تعجب دارد. اگر حق بلیت‌فروشی را به ما ندهند یکی از فاکتورهای حرفه‌ای شدن فیفا را زیر پا گذاشته‌اند و این مغایر با فوتبال حرفه‌ای است و به ما ضربه می‌زند.

وی با اعتراض به مسوولان سازمان لیگ درباره وضعیت کئون بازیکن کره‌ای پرسپولیس گفت: مستندات خود را ارائه کردیم و قرار است سازمان لیگ مجوز این بازیکن را به ما بدهد. برخی تیم‌ها برای برخی آقایان یک شبه مجوز بازی می‌گیرند؛ اما بازیکن ما دو هفته با ما تمرین می‌کند و معطل است و هیچ‌کس جواب نمی‌دهد. آیا این درست است؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: برخی آرا که به ضرر باشگاه پرسپولیس است یک شبه صادر می‌شود اما درباره برخی تخلفات که به تیم ما ضربه زده و حتی بازیکنان ما را دچار مشکلات روحی و روانی می‌کند هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود. دلیلش را نمی‌دانم، اصلا چه چیزی از جان پرسپولیس می‌خواهید که این کارها را انجام می‌دهید؟

رویانیان خاطرنشان کرد: با شرایطی که پیش آمده مجبورم برخی مسائل را با هواداران در میان بگذارم. برخی هواداران تصور می‌کنند ما توان کار کردن نداریم؛ اما نمی‌دانند دوست نداریم حاشیه‌ها به وجود آید. در این شرایط باید برای عدالت و گرفتن حق پرسپولیس وارد عمل شوم تا ببینم برخی دوستان آیا به پرسپولیس کم‌لطفی می‌کنند یا خیر یا اصلا این مسائلی که به ضرر ماست به دلیل این است که ما را زیاد دوست دارند یا شاید موارد دیگری است که من نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: تاکنون فکر می‌کردم خیلی‌ها ما را دوست دارند ولی ظاهرا خیلی‌ها ما را دوست ندارند و ما اشتباه فکر می‌کردیم اما من اجازه نمی‌دهم به پرسپولیس بزرگ ضربه‌ای وارد شود.

رویانیان در پایان گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر تکلیف کئون روشن شود و کمیته انضباطی هم درباره اتفاقاتی که به ضرر تیم ما افتاده قوی‌تر وارد عمل شود و حق بلیت‌فروشی که حق هواداران ماست به ما بازگردد. در غیر این صورت مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و کمیته انضباطی باید پاسخگو باشند. ما به جز حق خودمان در باشگاه پرسپولیس و عدالت چیز دیگری نمی‌خواهیم. این موضوع وظیفه من است و باید به عنوان مدیرعامل آن را پیگیری کنم.