تیم ملی فوتبال ایران در اردوی مالزی با تیم ملی مالدیو دیدار می‌کند. محمد مهدی نبی، دبیر فدراسیون فوتبال، از نهایی شدن انجام بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در روز ۱۶تیرماه با تیم مالدیو خبر داد. نبی اظهار کرد: پس از انجام بازی تدارکاتی با مکزیک و نهایی شدن دیدار دوستانه برابر غنا و جامائیکا فدراسیون فوتبال به دنبال برنامه ریزی برای انجام چهارمین دیدار دوستانه با تیم‌های ملی جهت آمادگی هرچه بیشتر ملی پوشان ایران برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود که در این راستا با رایزنی‌های انجام شده موفق شدیم دیدار با مالدیو را در مالزی قطعی کنیم. وی گفت: این بازی قرار است روز ۱۶ تیرماه در شهر گوآلا مالزی برگزار شود که انجام این دیدار برای فدراسیون فوتبال هزینه مالی به همراه نخواهد داشت و تنها موظف شده‌ایم هزینه‌های اسکان تیم مالدیو را پرداخت کنیم. دبیر فدراسیون فوتبال همچنین از شانس بالای ایران برای به دست آوردن میزبانی رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیر ۱۷ سال ۲۰۰۸ آسیا خبر داد و افزود: فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند میزبانی رقابت‌های زیر ۱۷ سال ۲۰۰۸ آسیا را کسب کند، مدارک میزبانی را به AFC ارسال کرده‌ایم و دو باشگاه صبا و دستگردی را نیز به عنوان استادیوم‌های میزبان معرفی کرده‌ایم که در این خصوص امیدواری زیادی برای کسب میزبانی داریم.

او گفت: هندوستان و بنگلادش دو رقیب ایران برای به دست آوردن میزبانی هستند اما، با شرایطی که ایجاد شده به احتمال فراوان این میزبانی به جمهوری اسلامی ایران تعلق خواهد گرفت. نبی همچنین در مورد میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۱ گفت: در مرداد ماه سال ۸۴ مدارک ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است، فدراسیون ایران در آن زمان پیگیر‌ی‌های زیادی را انجام داده ولی به خاطر شرایط خاص حاکم بر میزبانی این رقابت‌ها و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها AFC با توجه به شرایط کشورها در خصوص میزبان تصمیم‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: فدراسیون کنونی تمام تلاش خود را برای کسب میزبانی جام ملت‌ها انجام داده است اما، در نهایت کنفدراسیون آسیا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

دبیر فدراسیون فوتبال همچنین در مورد عدم اعلام لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها گفت: ما ۳۰ نفر به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده‌ایم که ۲۳ نفر نهایی تیم نیز مشخص هستند اما، در شرایط کنونی باید در مورد بازیکنان نهایی تیم کادر فنی اظهارنظر کند و فدراسیون دخالتی در این موضوع ندارد.