شاید به‌نظر برسد که سخت‌گیری های جدید در مورد نحوه شادمانی بازیکنان پس از گلزنی، از صندوقچه افکار «سپ بلاتر» ناشی شده باشد درحالیکه در قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال همه حدود مشخص شده و از ماه آینده لازم‌الاجراست.

اغلب تماشاگران هنوز می‌توانند چهره «ایوان کاویدیس» مهاجم اکوادوری را پس از گلزنی به کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۰۶به خاطر بیاورند اگرچه نتوانند دقیقا منظور او را توصیف کنند. آنها همین قدر به یاد می‌آورند که کاویدیس ماسک «اسپایدرمن» (طرح عنکبوتی معروف در فیلم هالیوودی به همین نام) را از لباسش بیرون آورده و قبل از دویدن به سوی تماشاگران، آن را به صورتش زد.

به نظر نمی‌رسید هیچکس از این کار ناراحت شده باشد و همه آن را نوعی تفریح تلقی کردند.

همان زمان «مارکوس سیگلر» مدیر روابط عمومی‌فیفا گفته بود «حقیقت این است که در قانون هیچ چیزی راجع به منع این کارها وجود ندارد. بهتر است در مورد آن حساس نشویم.»

از آغاز ژوئیه۲۰۰۷، تغییرات بند ۴قانون در مورد لوازم همراه بازیکنان اجرایی شده و همراه داشتن هر نوع نوشته و پیام سیاسی، مذهبی، اسطوره‌ای و نمایش آن در شادمانی‌های پس از گلزنی را ممنوع می‌کند.

شورای قانونگذاری فوتبال این تغییرات را به شرح زیر اعلام کرد: - لوازم ورزشکاران نباید حاوی هیچ شعار نوشته شخصی، مذهبی یا سیاسی باشد. - بازیکن حق ندارد شادمانی خود به خاطر یک گل را با پوشاندن سر یا صورت به وسیله ماسک یا اشیا مشابه، نمایش دهد. تیمی ‌که بازیکنش دارای وسایل حاوی شعار نوشته و بیانیه‌های سیاسی، شخصی یا مذهبی باشد، توسط کمیته برگزاری مسابقه یا فیفا محروم خواهد شد. - استفاده از «حجاب» نیز زیرمجموعه بند ۴در مورد لوازم بازیکنان است.