هاشمی: نیازی نیست مجمع بیش از اندازه بزرگ شود

سرپرست فدراسیون فوتبال بر حضور مهندس علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی در مجمع فدراسیون فوتبال تاکید کرد.

کیومرث هاشمی در رابطه با چگونگی برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال و حضور مهندس علی‌آبادی در این مجمع اظهار کرد: بی‌تردید سازمان تربیت‌بدنی و شخص مهندس علی‌آبادی در این مجمع حضور خواهد یافت، اما، هر شخصی می‌تواند به عنوان رییس مجمع پیشنهاد داده شود و در پی آن انتخاب شود بنابراین هر کسی می‌تواند رییس مجمع باشد، ولی، فقط برای این جلسه انتخاب خواهد شد. وی با اشاره به دستور جلسه آخرین نشست کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در این نشست آخرین نظرات در رابطه با اصلاح اساس‌نامه مطرح خواهد شد تا ظرف ۲۱ روز آینده به فیفا ارسال شود و در ادامه زمان مجمع انتخابات فدراسیون را اعلام کنیم.

هاشمی در رابطه با ارسال آن به هیات دولت نیز گفت: برای ارسال اساس‌نامه به هیات دولت مشکلی وجود ندارد و طی دو روز آینده از سوی مهندس علی‌آبادی به هیات دولت ارسال خواهد شد.

وی در رابطه با اصلاحات انجام شده در اساس‌نامه توضیح داد: مجمع فدراسیون ۷۴ نفره است و عمده بدنه اعضا را خود باشگاه‌ها و هیات‌ها و تعدادی دیگر را نمایندگان دیگر دستگاه‌ها تشکیل خواهند داد. این در حالی است که فیفا معتقد بود، باید نمایندگان لیگ دسته یک در مجمع افزایش یابد که ما معتقدیم بسیاری از باشگاه‌های ما در حد باشگاه‌ نیستند و در قالب یک تیم فعالیت می‌کنند و اگر به معنای واقعی کلمه همه باشگاه بودند امکان افزایش وجود داشت. بی‌تردید اگر بخواهیم بیشتر از این مجمع را بزرگ‌تر کنیم به صلاح نخواهد بود.

هاشمی در رابطه با حذف کمیته ملی المپیک از اساس‌نامه فدراسیون فوتبال و موضع کمیته انتقالی در این رابطه افزود: وقتی برای اولین بار اساس‌نامه را به فیفا ارسال کردیم اساس‌نامه جزء بندهایی بود که گنجانده شده بود و اصلا تصور نمی‌کردیم که از اساس‌نامه حذف شود، شاید در بخش‌های دیگر این انتظار می‌رفت اما، به حذف کمیته ملی المپیک اصلا فکر نمی‌کردیم. تا این که خود فیفا اعلام کرد که نباید کمیته ملی المپیک در اساس‌نامه وجود داشته باشد. این در حالی است که ما همچنان در تلاشیم کمیته ملی المپیک حضور داشته باشد. ما نظرمان را صراحتا اعلام کردیم و مکاتبات ما نیز وجود دارد.

او ادامه داد: البته کمیته ملی المپیک بعد از این که این اتفاق افتاد نامه‌ای را به فیفا ارسال کرد که هنوز پاسخ آن ارسال نشده است. این در حالی است که چنین وضعیتی تنها خاص ایران نیست و شامل دیگر کشورهای عضو نیز می‌شود.

رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت‌بدنی در رابطه با نشست هیات مدیره پرسپولیس نیز گفت: اعضای هیات مدیره گرد هم می‌آیند و عملکرد یک سال گذشته این باشگاه را مورد بررسی قرار خواهند داد تا نقاط قوت و ضعف مشخص شود.

وی درباره اینکه بحث مدیرعاملی باشگاه مطرح می‌شود یا خیر گفت: دستور جلسه بحث انتخاب مدیرعامل نیست و بررسی عملکرد یک ساله باشگاه است و این که با توجه به مشکلات مالی که باشگاه داشته است چه اقداماتی باید انجام دهد تا در فصل آینده ۸۷ - ۸۸ به صورت منسجم‌تر در لیگ حاضر شوند. در رابطه با مدیرعامل نیز خود هیات مدیره تصمیم خواهد گرفت.

هاشمی درباره دیر انتخاب شدن مدیرعامل به حاشیه‌های این باشگاه بیشتر دامن نخواهد زد،‌ توضیح داد: فوتبال همواره با حاشیه‌های خاص خود همراه است و شاید جذابیت ورزش هم به حاشیه‌های آن بازگردد. ما به دنبال این هستیم که هیات مدیره تصمیم لازم را بگیرد و مشکلات کلان رفع شود و هر جا که نیاز به تصمیمات رییس مجمع باشد اقدام کنند.