حجت‌ا... خطیب مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که در دوران مدیریتش بر این باشگاه ترجیح می‌داد تا کمتر در مورد مسایلی که وجود داشت صحبت کند پس از پایان همکاری‌اش با این باشگاه نیز همین رویه را ادامه داد. اما طی دوران مدیریت بعدی باشگاه همواره مباحث بسیاری در مورد مسایل مالی و همچنین بدهی‌های این باشگاه به وجود آمد و اکنون خطیب به گفته‌ خودش پس از دو سال سکوت می‌خواهد پاسخ انتقادات و مسائلی که به دوران مدیریتی وی در این باشگاه منتسب می‌کنند را بدهد. خطیب از تمام مسایلی که در دوران مدیریتی خود از جمله بدهی‌های باشگاه که به مشکل مهمی تبدیل شده است، سخن گفت.

خطیب درخصوص میزان بدهی‌هایی که در زمان وی پرداخت شد گفت: در شروع کارم مبلغ بیش از یک‌میلیارد و پانصد‌میلیون تومان بدهکاری دوران مدیریت اکبر غمخوار و چهارصد و بیست‌میلیون تومان بابت واگذاری باشگاه پرسپولیس در زمان امیر عابدینی به سوره پرداخت شد و همچنین بخشی از بدهکاری عباس انصاری‌فرد را پرداخت کردیم که در مجموع باید بگویم تمام عملکرد مالی باشگاه در حسابداری و حسابرسی باشگاه ثبت و ضبط است و نمی‌توان هیچ تخلفی از اظهارات من برداشت کرد و تاکید می‌کنم که حاضر به گفت‌وگو در هر مرجعی در این خصوص هستم.

خطیب با تاکید بر این که باشگاه‌داری در ایران باید خصوصی شود گفت: سرانجام تفکری که ما در باشگاه پرسپولیس پیگیری می‌کردیم باید اجرا شود. دیر یا زود باشگاه‌ها باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با بیان این که دو سال است که بحثی در رابطه با واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی مطرح نشده است ادامه داد: خصوصی سازی بهترین خدمت به این باشگاه است. من این قدم را برداشتم ولی پس از آن ادامه نیافت. در آن زمان سه بار با آقای خاتمی رییس‌جمهور وقت در این خصوص دیدار و گفت‌وگو کردیم. طرح خصوصی شدن باشگاه در هیات دولت تصویب شد و مراحل قانونی آن نیز در سازمان خصوصی‌سازی انجام گردید.

وی با بیان این که واگذاری باشگاه پرسپولیس کار تبلیغاتی نبود گفت: پرونده‌ باشگاه در سازمان خصوصی‌سازی موجود است و باشگاه آماده‌ فروش است. با این اوصاف به دلیل مصوبه‌ هیات دولت اکنون کار غیر قانونی انجام می‌شود.

خطیب با بیان این که مدیران باشگاه پرسپولیس در خصوص بدهی‌های گذشته فرافکنی می‌کنند گفت: آقایان نتیجه‌ عملکردشان که مشخص است، اگر یک ریال از بدهی گذشته دارند مدارکش را رو کنند. حساب و کتاب باشگاه مشخص است. کدام بدهی مدیران را قبلی را دادند در حالی که خودشان بدهی‌های فوق‌العاده به بار آورده‌اند. آنها از روز اول به من حمله کردند . به من می‌گفتند چرا بازیکن صدوپنجاه‌میلیونی جذب کرده‌ای در حالی که اکنون بازیکن چهارصد‌میلیونی خریده‌اند. مدیران فعلی گذشته را محکوم کردند در حالی که خودشان ناامیدی ایجاد کرده‌اند. حال مردم باید بفهمند که کدام یک کار کرده‌اند و کدام یک نه.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با بیان این که وجود چهار‌میلیارد بدهی از دوران مدیریت ما دروغ است گفت: فقط سیصد‌میلیون از زمان ما و بخشی از مدیران گذشته بدهی به جا مانده است. علیرغم این که دو‌میلیارد بدهی به جا مانده از مدیریت غمخوار را پرداخت کردم. من باشگاه را در شرایط اضطرار و بحرانی از دوره‌ قبلی تحویل گرفتم، این جریانات خصومت علیه من است و ذهن مردم از آن دوره روشن است.

وی با بیان این که انتقادات و ناسزاهایی که از سوی سران باشگاه پرسپولیس علیه من طی این دو سال مطرح شده است دلم را به درد آورده است گفت: مردم و هواداران خادم و خائن را بشناسند، هوشیار باشند. تفکر ما این بود که باشگاه را از شر مشکلات خلاص کنیم. ارجاع مشکلات به گذشته و این که خودشان کاری انجام نداده‌اند سیاه‌نمایی کارهای گذشته است و به نوعی سرپوش گذاشتن روی مشکلات خودشان.

خطیب با بیان این که در زمان مدیریتم در باشگاه پرسپولیس یک قران دریافت نکردم تاکید کرد: اکنون بروند و بررسی کنند ببینند که مدیران بعد از من چه میزان از باشگاه گرفته‌اند.

سالی سه و نیم‌میلیارد تومان به بدهی باشگاه اضافه کرده‌اند. واقعا چه کار کرده‌اند؟ بعد از من چه اتفاقی افتاد؟ زمانی که کارهای من را زیر سوال بردند اکنون باید وضعیت پرسپولیس کارشناسی شود. با این وضعیت جز باخت و بالا آوردن بدهی چیزی حاصل نمی‌شود.

او ادامه داد: چرا پرسیده نمی‌شود که باشگاه پرسپولیس بازیکنانی را از خارج و داخل جذب کرد که هیچ کدام از آنها مورد استفاده قرار نگرفتند اما، تنها بر سر جذب نیکولوفسکی مقدونیه‌ای بارها به من حمله‌ور شدند اما، کار خود را مورد بررسی قرار ندادند.