مسابقات پلی‌آف لیگ برتر باشگاه‌های کشور از فردا با برگزاری دو بازی آغاز می‌شود تا از بین چهار تیم شهرداری بندرعباس، تراکتورسازی تبریز، راه‌آهن تهران و فولاد خوزستان یک تیم جواز حضور در لیگ برتر فصل آتی را کسب کند.

مسابقات پلی‌آف لیگ برتر در اصل فرصتی است برای چهار تیم راه‌آهن تهران، فولاد خوزستان، شهرداری بندر عباس و تراکتورسازی تبریز که آخرین سهمیه لیگ برتر در فصل ۸۷ - ۸۶ را از آن خود کنند. در این بین دو تیم ناکام پلی‌آف لیگ دسته اول به دیدار راه‌آهن و فولاد خوزستان می‌روند که در بین ۱۶‌تیم لیگ برتر جایگاهی بهتر از قعر جدول نصیب شان نشد.

فردا در دو بازی همزمان، راه‌آهن از شهرداری بندرعباس پذیرایی می‌کند و فولاد خوزستان میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

راه‌آهن که از ابتدای مسابقات فصل جاری تلاشی نافرجام را برای ماندن در لیگ برتر آغاز کرده بود در نهایت به پلی‌آف آمد تا در این میدان شانس خود را برای بقا بیازماید. حریف راه‌آهن در این مرحله تیمی است که با تجربه بازیکنانش و هدایت صحیح نامجو مطلق در ابتدای فصل و دست نشان در آخرین روزهای فصل، رسیدن به یک قدمی لیگ برتر را در اولین سال تاسیس خود تجربه می‌کند. این تیم قطعا در خانه راه‌آهن به حداقل نتیجه می‌اندیشد و در بندرعباس به دنبال زدن ضربه کاری به پیکره راه‌آهن خواهد بود.

میثاقیان با علم به اینکه تیمش در بندرعباس با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد حتما در بازی فردا به کمتر از پیروزی با گل‌های زیاد راضی نخواهد بود که اگر غیر از این باشد خداحافظی زردپوشان تهرانی با لیگ برتر تقریبا قطعی است.

فولاد خوزستان تیمی است که برای ماندن در لیگ برتر خیلی دیر بیدار شد. پیروزی‌های نزدیک این تیم در واپسین روزهای لیگ برتر کاستی‌های ابتدای فصل را جبران نکرد و سرخپوشان خوزستان را به مسابقات پلی‌آف لیگ برتر رساند. فولاد در این میدان تراکتورسازی را پیش رو دارد، تیمی که با صلابت پای به مرحله پلی‌آف دسته اول گذاشت و خیلی راحت تر از آنچه تصور می‌شد میدان را به شیرین فراز کرمانشاه واگذار کرد.

فردا فولاد امیدوار است تا با کمک هوادارانش و گرمای هوای اهواز برتری خود را بر تراکتورسازی دیکته کند و با خیالی آسوده به مهمانی این تیم در تبریز برود. از سوی دیگر تراکتورسازی با مربی جدید خود علی پورمند با درس گرفتن از شکست برابر شیرین فراز به دنبال راهی برای حضور نماینده آذربایجان شرقی در لیگ برتر است.

برنامه دیدارهای مرحله پلی‌آف لیگ برتر

یکشنبه - ۲۰/۳/۸۶

- راه‌آهن تهران - شهرداری بندر عباس، ساعت ۱۷ ورزشگاه اکباتان تهران، داور: محمود رفیعی، کمک ها: جواد تقی پور و رضا سخندان، داور چهارم: یداله جهانبازی، ناظر: حسین عسگری، - فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷ ورزشگاه تختی اهواز، داور: محسن قهرمانی، کمک ها: حسن کامرانی فر و حسین خانبان، داور چهارم: احمد صالحی، ناظر: محمد علی فروغی