رشته‌های ورزشی مدال‌آور را به پارالمپیک پکن می‌بریم

مسعود اشرفی گفت: طبق برنامه‌ای که کمیته ملی پارالمپیک مدون کرده، رشته‌هایی در پارالمپیک پکن شرکت خواهند کرد که از بخت بیشتری برای کسب مدال برخوردارند.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تا به حال در ۷ رشته دوومیدانی، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، فوتبال ۷ نفره، وزنه‌برداری، تیراندازی و جودو جواز حضور در رقابت‌های پارالمپیک پکن را کسب کرده‌ایم و درتلاشیم تا بتوانیم برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات گلبال مردان را نیز کسب کنیم. اشرفی درخصوص حضورتیم بسکتبال با ویلچر در رقابت‌های پارالمپیک پکن گفت: ما در پارالمپیک آتن برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت کردیم و ازمیان ۱۲ تیم، عنوان نهمی‌را کسب کردیم. در این دوره از رقابت‌ها با حضور تیم‌هایی چون استرالیا، ژاپن و کره کار دشواری برای صعود داشتیم اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شد به پکن ۲۰۰۸ راه پیدا کردیم و هدف ما در این رقابت‌ها، دست کم کسب عنوان هفتمی‌از میان ۱۲ تیم است.

او در ادامه به والیبال نشسته و فوتبال ۷ نفره اشاره کرد و گفت: در والیبال نشسته پشتوانه‌سازی خوبی انجام شده و بتازگی جوانان ما موفق شدند در رقابت‌های برزیل به کسب عنوان قهرمانی نایل شوند. این در حالی است که تیم بوسنی که اصلی ترین رقیب ما محسوب می‌شود فرصتی برای عرض اندام پیدا نکرد. در فوتبال ۷ نفره هم در رقابت‌های هلند نایب قهرمان شدیم که این از نظر ما نتیجه قابل قبولی است. تیم ایران خود را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی برزیل که آبان ماه برگزار می‌شود آماده می‌کند.

او ادامه داد: حضور ما در رقابت‌های بین‌المللی تا آذرماه سال‌جاری برای تعیین قطعی سهمیه‌ها ادامه خواهد یافت و از آن پس جهت تقویت تیم برای حضور در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن به میدان خواهیم رفت. کمیته ملی پارالمپیک از آذرماه امسال تا شهریورماه سال آتی فرصت دارد تا با هدف آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های پارالمپیک در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کند.

او همچنین با اشاره به اعزام تیم وزنه‌برداری کشورمان به یونان گفت: تیم وزنه‌برداری کشورمان که یکی از اصلی‌ترین رشته‌های مدال‌آور به حساب می‌آید اواخر این هفته به یونان اعزام می‌شود. ضمن اینکه تیم دوومیدانی را هم به چین تایپه اعزام خواهیم کرد تا سهمیه‌های بیشتری برای پارالمپیک پکن کسب کنیم.

اشرفی با گلایه از اینکه سازمان تربیت‌بدنی هنوز وعده‌های خود را در خصوص پاداش به مدال‌آوران فسپیک عملی نکرده گفت: سازمان تربیت‌بدنی در رقابت‌های آسیا - اقیانوسیه (فسپیک) برای مدال‌آوران کشورمان جوایزی را تعیین کرد اما هنوز پاداشی به ورزشکاری تعلق نگرفته است. در شان سازمان تربیت بدنی نیست که به وعده‌های خود عمل نکند. به هر حال گفته شده دستمزد کارگر را باید قبل از اینکه عرقش خشک شود به او داد. بسیاری از این ورزشکاران به لحاظ سطح پایین توانایی‌های بدنی بیکار هستند و این پاداش نقدی می‌تواند آنها را برای تشکیل خانواده و پیدا کردن کار یاری کند.