اسنوکربازان ایرانی در جمع 16‌تیم برتر آسیا

نوید شفیعی، امیرسرخوش، سهیل واحدی ملی‌پوشان زیر ۲۱‌سال اسنوکر با غلبه بر حریفان خود جواز حضور در مرحله بعد مسابقات قهرمانی آسیا را دریافت کردند.

نوید شفیعی که در بازی اول، حریف قطری خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد در دیدارهای خود مقابل حریفان تایلندی و سنگاپوری با سه برد به عنوان سرگروه به مرحله بعدی صعود کرد و در بازی روز چهارشنبه با حریفی از سنگاپور با نتیجه ۳ بر ۲ پیروزی را از آن خود کرد. سهیل واحدی نیز پس از عدم حضور مقابل سریلانکا در بازی مقابل عربستان و قطر موفق به کسب امتیاز ۲ بر یک شد و حریفان خود را وادار به شکست کرد تا راهی مرحله بعدی مسابقات شود.

امیر سرخوش که توانسته بود در بازی با اردن نتیجه بازی را سه بر صفر به نفع خود کند در بازی مقابل حریف قطری خود نیز با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد، ولی در بازی با عراق نتیجه بازی را به حریف خود واگذار کرد و مغلوب بازیکن عراقی شد. ولی در بازی روز چهارشنبه با حریف اماراتی به پیروزی دست یافت و در رده ۱۶ نفر برتر آسیا جای گرفت.

مسابقات از فردا (پنجشنبه) در مرحله دوم به صورت تک حذفی انجام می‌شود. طبق قرعه کشی امیر سرخوش و سهیل واحدی با حریفان چینی خود دیدار می‌کنند و نوید شفیعی با حریف هندی خود مبارزه خواهد کرد.

مهدی راسخی با ۴ باخت از حضور در مرحله بعدی بیلیارد انگلیسی محروم شد و حسام پویان‌فر با دو باخت و ۲ پیروزی از گردونه بازی‌ها خارج شد.

بیست‌ودومین دوره مسابقات اسنوکر و هشتمین دوره مسابقات بیلیارد انگلیسی از پنجم خرداد آغاز شد و تا دوازدهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مسابقات یک چهارم نهایی بیلیارد انگلیسی توسط ۴ داور ایرانی به نام‌های نصرا... صادقی، سیل سپور و قشقایی قضاوت می‌شود.