اکبرپور: ناجوانمردانه مرفاوی را تیرباران می‌کنند

انگار سیاوش هیچ وقت نمی‌خواهد سر به زیر و آرام باشد هرچند شاه حسینی فکر می‌کند یاغی استقلال را متحول ساخته اما او هنوز آرام نیست.

مهاجم جوان استقلال بعد از گشودن دروازه پیکان حرکات بی سابقه ای انجام داد و الفاظی بر زبانش جاری شد که به گواه دوربین‌ها در شان زمین پاک ورزش نبود. اکبرپور مدعی شد که هواداران استقلال را مورد خطاب قرار نداده و منظور او شخص خاصی بوده است!

به نظر می‌رسد استقلال شانس زیادی برای قهرمانی ندارد، این‌طور نیست؟

همه چیز دست خودمان بود و اگر پیکان را برده بودیم مدعی اول می‌شدیم. هرچند روی کاغذ شانس کمی داریم ولی من همچنان امیدوار هستم چون استقلال اهواز و سایپا بازی‌های سختی دارند.

یعنی استقلال قهرمان می‌شود؟

بله، ما قهرمان می‌شویم.

چرا استقلال این روزها نتایج خوبی نمی‌گیرد؟

دلیلش را نمی‌دانم، ما خیلی خوب پیش آمده بودیم ولی به یکباره همه چیز عوض شد.

قبول داری استقلال از لحاظ فنی ضعف‌های زیادی دارد؟

فکر نمی‌کنم این‌طور باشد. در بازی با سایپا چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادیم و این موضوع در بازی مقابل پیکان هم تکرار شد. به نظر من غیبت مجتبی جباری و از دست دادن رضا عنایتی و نیکبخت در نهایت به ضرر استقلال شد و ما سختی‌های زیادی کشیدیم.

یعنی از دست دادن این سه نفر استقلال را دچار این وضعیت کرد؟

جباری، عنایتی و نیکبخت بازیکنان بزرگی هستند که فصل گذشته تأثیر زیادی در قهرمانی استقلال داشتند. با جدایی آنها تیم ما خالی از بازیکنان بزرگ شد، استقلال اگر بازیکن بزرگی داشت باز هم قهرمانی را بدست می‌آورد. حتی خود من هم با محرومیت‌ها به استقلال ضربه زدم و فوتبالیست مفیدی نبودم.

بعضی‌ها معتقدند که کادر فنی استقلال هم ضعف‌های زیادی دارد؟

به نظر من تمامی بازیکنان پشت مرفاوی پنهان شده‌اند، آنهایی که مرفاوی را مورد انتقاد قرار می‌دهند و به او توهین می‌کنند بدانند که صمد استقلالی‌ترین آدم روی زمین است و بدون هیچ چشمداشتی برای استقلال زحمت کشیده. متاسفانه مرفاوی را ناجوانمردانه سیبل کرده‌اند و تیرها فقط به سمت او نشانه می‌رود.

یعنی مرفاوی را مقصر نمی‌دانی؟

خیر، وقتی بازیکنان از شش قدم توپ را به اوت می‌زنند دیگر مرفاوی مقصر نیست. در دو بازی اخیر ۱۰ موقعیت گل را از دست دادیم و با این شرایط مرفاوی نمی‌تواند لباس عوض کند و به زمین بیاید.

حرکاتی که پس از زدن گل انجام دادی، حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورده و احتمال محرومیت وجود دارد.

عادل فردوسی‌پور هفته گذشته پیروز قربانی را به جان هواداران انداخت و این هفته هم به من گیر داد. من به هیچ عنوان فحاشی نکردم و فقط به یک نفر توهین کردم که خودش فهمید!

به چه کسی؟

اسمش را نمی‌گویم، چون خودش فهمید. باز هم می‌گویم که به هواداران استقلال توهین نکردم هرچند که آنها در بازی رفت مقابل سایپا علیه من شعار دادند.

این روزها طرفداران استقلال به شدت علیه بازیکنان و کادر فنی شعار می‌دهند و بعضی از آنها حتی توهین می‌کنند.

این اتفاقات خوب نیست چون همه ما از یک خانواده هستیم. این موضوع واقعا تاسف‌آور است.

فکر نمی‌کنی آمدن فتح‌‌ا...‌زاده در نهایت به ضرر استقلال شد؟

خیر، ما خودمان این شرایط را به وجود آوریم.