امید به باخت سه مدعی قهرمانی

گروه ورزش- آنها که تا هفته پیش به نیمه‌نهایی جام حذفی فکر می‌کردند، حالا، به قهرمانی لیگ هم امیدوار هستند. حرف از پرسپولیس است که در هفته پایانی این شانس را دارد که قهرمان شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، بازیکنان این تیم جشن قهرمانی را در خانه‌ خود می‌گیرند. اما چگونه؟ به این ترتیب که این تیم امروز به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و اگر بتواند ببرد به صدر جدول صعود می‌کند. ولی طبق برنامه قبلی سه مدعی دیگر لیگ برتر فردا بازی دارند. البته اگر از بین تیم‌های سایپا، استقلال اهواز و استقلال یک تیم بتواند سه امتیاز مسابقه فردا را به دست بیاورد، دیگر هیچ امیدی به قهرمانی پرسپولیس نخواهد بود. مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس نگران این موضوع نیست او می‌گوید: «ترجیح می‌دهم در همان روز یکشنبه بازی کنیم، چون به بازیکنانم اعتماد دارم. می‌دانم برای آنها هم نتیجه بازی‌های دیگر اهمیتی ندارد.»

پرسپولیسی‌ها تنها به پیروزی مقابل ذوب آهن فکر می‌کنند. زیرا به عقیده دنیزلی این تیم پس از گرفتن سه امتیاز مسابقه دیگر نمی‌تواند کار بیشتری انجام دهد: «می‌خواهیم برنده شویم و بعد از آن دیگر چیزی دست خودمان نیست. باید به انتظار نتایج دیگر تیم‌ها بنشینیم. سرنوشت دست ما نیست که بخواهیم از قهرمانی حرف بزنیم.» این تیم در حال حاضر با ۵۰ امتیاز تیم چهارم جدول است. در حالی که سایپا صدرنشین لیگ ۵۳ امتیازی است. البته تفاضل گل پرسپولیس بهتر از بقیه تیم‌های مدعی است و این مساله باعث خوشحالی بازیکنان این تیم شده است.

با این وجود تمرینات پرسپولیس یک روز تعطیل بود. درست روز پنج‌شنبه که سه مدعی لیگ مسابقه داشتند. اما بعد از نتایج ضعیف مدعیان در این روز تمرینات پرسپولیس هم شکل تازه‌ای گرفت.

یکی از آخرین تمرینات این تیم پیش از آخرین مسابقه فصل به این ترتیب انجام شد، بازیکنان طبق معمول ابتدا دور زمین دویدند. البته پیش از این دنیزلی به دلیل شرایط جدید این تیم در لیگ بازیکنان را در گوشه‌ای از زمین ورزشگاه کوچک شرکت واحد جمع کرد و دقایقی با آنها حرف زد. گفته می‌شود مرد ترکیه‌ای می‌خواست اهمیت موضوع را به بازیکنان بگوید و اینکه این احتمال هست که آنها به قهرمانی برسند. صحبت‌های دنیزلی حدود ۱۰ دقیقه طول کشید، درست مثل دویدن بازیکنان دور زمین.

این در حالی بود که الونگ الونگ به دلیل آسیب‌دیدگی کنار زمین ایستاده بود و داشت تمرین همبازیانش را تماشا می‌کرد. او به خاطر کشیدگی پا، امروز نمی‌تواند برای این تیم به میدان برود.

الونگ الونگ جزو معدود تماشاگران تمرین بود. زیرا دنیزلی اجازه نداده بود که تماشاگران از کنار زمین تمرینات تیم محبوبشان را ببینند. با این وجود، برخی از دو آتیشه‌های پرسپولیس از روی دیوار به تماشای تمرین نشستند.

در این دقایق دنیزلی بازیکنان را به سه گروه تقسیم کرد. برنامه سه گروه با هم فرق می‌کرد. به این ترتیب که تنیس فوتبال، آقا وسط و والیبال برنامه هر یک از این سه گروه بود.

در این قسمت از تمرین سه گلر این تیم حضور نداشتند. فرشید کریمی، مهدی واعظی و علیرضا حقیقتی خیلی زود از جمع بقیه بازیکنان جدا شدند و با مربی دروازه‌بان‌ها همراه شدند. علی نورالدین البته بیشتر از دو گلر دیگر به حقیقتی توجه داشت. کسی که در آخرین مسابقه پرسپولیس نمایش قابل قبولی داشت و به نظر می‌رسد امروز هم درون دروازه این تیم قرار بگیرد.

برنامه بعدی تمرین، پرسینگ بود. در این قسمت بازیکنان دو گروه ۹ نفره شدند و با هم مسابقه دادند. به این ترتیب که این بازی دروازه نداشت و هر گروه باید حفظ توپ می‌کرد. جالب اینکه هر تیمی که ۱۵ پاس سالم می‌داد، چهار گل به نام این تیم ثبت می‌شد.

ابراهیم اسدی آماده‌ترین بازیکن آخرین بخش تمرین پرسپولیس بود. بازیکنی که پنج سال پیش در اولین دوره لیگ برتر گل قهرمانی این تیم را به ثمر رساند. در آن فصل استقلال شانس بیشتری برای قهرمانی داشت و یک تساوی مقابل ملوان می‌توانست آبی‌پوشان را به این افتخار برساند. اما باخت این تیم مترادف بود با برد پرسپولیس در هفته آخر لیگ و رسیدن به قهرمانی. اسدی در این رابطه می‌گوید: «پنج سال پیش شرایط فرق می‌کرد و فقط استقلال رقیب ما بود. ولی در حال حاضر سه تیم دیگر مدعی هستند که این موضوع قهرمانی پرسپولیس را سخت می‌کند. البته ما روی کاغذ شانس داریم و شاید اتفاق دوره اول لیگ دوباره تکرار شود.»

هافبک پرسپولیس ادامه می‌دهد: «اگر قرار است که پرسپولیس جام را بالای سر ببرد، دوست دارم که باز هم گل قهرمانی را بزنم و مطمئنا این اتفاق خوشایندی خواهد بود. البته باید بگویم که شانس سایپا از همه تیم‌ها بیشتر است. من در اواسط لیگ هم گفتم که آ‌نها دست آخر قهرمان لیگ می‌شوند.

پرسپولیس در هفت بازی اخیرش ۵ پیروزی و دو تساوی به دست آ‌ورده است و آنها امروز امید‌وار هستند که بتوانند در هشت مسابقه آخر لیگ ۲۰ امتیاز بگیرند. گفته می‌شود این البته دغدغه اصلی مدیران باشگاه پرسپولیس نیست. محمد حسن انصاری‌فرد، مدیر عامل این باشگاه به دنبال تهیه پولی است که دنیزلی درخواست کرده. ظاهرا طلب این مربی چیزی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰میلیون تومان است و انصاری‌فرد تلاش می‌کند تا این مشکل را برطرف کند. مدیر عامل پرسپولیس می‌گوید: «فعلا هیچ برنامه‌ای برای تمدید قرارداد دنیزلی نداریم یعنی معلوم نیست که او فصل بعد در این تیم می‌ماند و یا می‌‌رود.»

او در ادامه حرف‌هایش می‌آورد که پرسپولیس تنها به قهرمانی جام حذفی فکر می‌کند: «همان طور که گفتم، تمرکز خود را به جام حذفی معطوف کرده‌ایم.»

با این حال، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحلیلی شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را کم نمی‌داند و ادعا می‌کند با نتایج ضعیف سه مدعی اصلی قهرمانی، این تیم هم به قهرمانی امیدوار است.

به هر حال، پرسپولیس امروز رودرروی ذوب‌آهن، تیمی قرار می‌گیرد که تنها به پایان لیگ فکر می‌کند تا چیز دیگری.