قلعه‌نویی: با لژیونرها شام می‌خوریم، بدون سامره

امیر قلعه‌نویی با نزدیکی مسابقات جام ملت‌های آسیا در تدارک آماده کردن تیم ملی است، البته او هر از چندگاهی هم به باشگاه استقلال نزدیک می‌شود که این موضوع حاشیه‌های خاصی را ایجاد می‌کند. ‌در جلسه روز یکشنبه با نبی در مورد چه مسائلی صحبت کردید؟

حضور در بازی‌های غرب آسیا، دیدار تدارکاتی ایران مقابل مکزیک، گزارش سفرم به اروپا و همچنین انجام چند بازی دوستانه دیگر، محور اصلی صحبت‌های ما بود.

مثل اینکه قرار است به امارات بروید؟

بله، روز جمعه عازم امارات خواهم شد تا با لژیونرها دیدار کنم. چند بازی را هم در لیگ این کشور تماشا خواهم کرد و در مورد برنامه‌های تیم ملی هم با لژیونرها حرف می‌زنم.

قصد دعوت از سامره را دارید؟

حالا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

در جلسه‌ای که با لژیونرها خواهید داشت، سامره هم حضور دارد؟

بعید می‌دانم.

انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های آفریقایی هنوز قطعی نشده؟

فدراسیون فوتبال در حال پیگیری است و هر وقت قطعی شد اسم تیم‌ها را اعلام خواهیم کرد. تیم‌هایی مثل ساحل عاج، غنا، اروگوئه و چند تیم دیگر، گزینه‌های ما هستند و حداقل دو بازی دیگر در ورزشگاه آزادی انجام خواهیم داد تا با آمادگی کامل به جام ملت‌ها برویم.

نظر شما در خصوص بازی استقلال - سایپا چیست؟

باید به دایی و مرفاوی تبریک بگویم چون هر دو تیم بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند و این مسابقه تمامی فاکتورهای تاکتیکی فوتبال را در برداشت. دیدار استقلال‌ -‌ سایپا حساسیت بسیار زیادی داشت ولی هیچ یک از دو تیم ضدفوتبال بازی نکردند.

به نظر شما چرا استقلال شکست خورد؟

ببینید، هر دو تیم موقعیت‌های زیادی داشتند ولی استقلال استفاده نکرد تا سایپا در نهایت برنده شود. به نظر من استقلال یکی از بهترین بازی‌هایش را ارائه داد و می‌توانست برنده شود اما این تیم از فرصت‌های تک به تک استفاده نکرد.

پس از این باخت تماشاگران استقلال علیه مرفاوی شعار دادند و حتی بعضی‌ها به او ناسزا گفتند.

تیمی مثل چلسی با مورینیو طی سه روز، دو جام را از دست داد ولی تماشاگران انگلیسی به شدت آنها را تشویق کردند. مرفاوی این فصل با انبوه مشکلات برای استقلال کار کرد و برخوردی که با او صورت گرفت به هیچ عنوان درست نبود. مگر اتفاق خاصی افتاده که اینگونه علیه مرفاوی موضع می‌گیرند؟ البته باید بگویم فقط عده معدودی شعار دادند و در مجموع طرفداران استقلال چنین رفتارهایی را نفی می‌کنند.

هیچ کس انتظار نداشت که شما قبل از بازی استقلال و سایپا با فتح‌ا...‌زاده دیدار کنید.

من با فتح‌ا...‌زاده اختلاف سلیقه دارم ولی هیچ مشکل شخصی با هم نداریم و به عنوان یک کوچکتر همیشه حرف‌های ایشان را گوش کرده‌ام. او حکم مشاور عالی را به من داد و حتی با فتح‌ا...‌زاده قهرمان جام حذفی هم شدیم و هیچ مشکل شخصی بین ما وجود ندارد. در آن جلسه در مورد این مسائل حرف زدیم و خیلی از مسائل هم مورد قبول طرفین قرار گرفت.

دیدار با فتح‌‌ا... زاده این احتمال را به وجود می‌آورد که شما با او در استقلال همکاری کنید؟

من به تیم ملی فکر می‌کنم ولی خودم را یک استقلالی می‌دانم، در ضمن هیچ صحبتی در مورد همکاری‌ام با باشگاه استقلال مطرح نشد و فقط خواستیم در کنار هم باشیم.