دبیر و مسوول روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک آمریکا آمادگی خود را برای حضور در ایران و بازدید از توانمندی‌های ورزشی کشورمان اعلام کرده‌اند و کمیته ملی المپیک هم‌اکنون منتظر نظر وزارت امور خارجه در این زمینه است. دکتر رضا قراخانلو، رییس کمیته ملی المپیک در این باره گفت: با توجه به اعلام آمادگی مسوولان کمیته ملی المپیک آمریکا (دبیرکل کمیته ملی المپیک و مدیر روابط بین‌الملل) برای حضور در ایران باید تفاهم نامه ارسالی آنها را مطالعه کنیم تا از نظر فنی و کارشناسی به نقطه‌نظر واحدی برسیم. این تفاهمنامه تیپ و کلیشه‌ای است که به لحاظ فنی باید بازبینی شود و به زودی تفاهمنامه بین دو کشور مبادله شود. با این توصیف هیچ مشکلی برای حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک آمریکا در چارچوب سیاست‌های نظام و آنچه که وزارت خارجه به ما پاسخ دهد، وجود ندارد.

وی درباره اینکه وضعیت اعزام کاروان ورزشی ایران به مسابقات داخل سالن ماکائو چه می‌شود و کمیته ملی المپیک چه سیاستی برای اعزام تیم‌های ورزشی به این رقابت‌ها دارد؟ می‌گوید: برای مسابقات داخل سالن ماکائو اگر اعتبار بهتری می‌گرفتیم حمایت بیشتری از تیم‌های ورزشی می‌کردیم، در حالی که هم‌اکنون در برخی رشته‌های ورزشی کار به جایی رسیده که با محدودیت اعتبارات مواجهیم. مثلا در بولینگ و بیلیارد حمایت ما کم است.

وی افزود: ما می‌توانستیم از اعتبارات برخی فدراسیون‌های دیگر کم کنیم تا کمبودهایمان را جبران کنیم اما، به وضعیتی رسیدیم که اگر بخواهیم فشار زیادی به فدراسیون‌ها بیاوریم، نمی‌توانیم با کیفیت لازم پیش برویم. اگر ما اعتبار آنها را کم کنیم با یک نوع توقف نسبت به سال قبل مواجه خواهیم شد. بنابراین برای ادامه کار خوب سال گذشته و برای این‌که شوق، اشتیاق، روحیه و تلاش فدراسیون‌ها لطمه نبیند، باید از این پول بهترین استفاده را ببریم.

قراخانلو ادامه داد: در بالاترین حد ممکن در این مسابقات ظاهر می‌شویم و از ابتدا باید نوع حضور ما به شکلی باشد که با جایگاه ایران تناسب داشته باشد. بنابراین حضور پررنگ ایران بسیار مهم است و تلاش ما نیز در این راستا بسیار اهمیت خواهد داشت. البته اگر مجبور باشیم، به جمع‌بندی خواهیم رسید که در مقطع زمانی خاص اعزام را محدود کنیم اما، هدفمان این نیست که نگاهمان را محدود کنیم.