هاشمیان: چهار سال است که استراحت نکرده‌ام

جمعه شب تیم فوتبال هانوفر با حضور نود دقیقه‌ای وحید هاشمیان و در حالی که امیر قلعه‌نویی از نزدیک این بازی را تماشا می‌کرد، موفق شد انرگی کوتبوس را با نتیجه‌ی دو بر صفر، شکست دهد تا امیدهای خود را برای صعود به جام یوفا زنده نگاه دارد. وحید هاشمیان درباره بازی می‌گوید: بازی بسیار خوبی بود، در واقع این پیروزی، سومین برد پیاپی ما در سه دیدار اخیر بود. خوشحالم که توانستیم شرایط خودمان را در جدول بهبود ببخشیم.

او ادامه داد: دو بازی دیگر تا پایان فصل پیش‌رو داریم. هدف‌مان کسب شش امتیاز از این دو بازی است، اگر بتوانیم موفق به انجام این کار شویم، می‌توانیم به جام یوفا یا حداقل رقابت‌های مقدماتی جام یوفا (اینترتوتو) صعود کنیم.

هاشمیان درباره‌ی وضعیت هانوفر گفت: در هفته‌های ابتدایی، در جایگاه هجدهم قرار داشتیم، اما هم‌اکنون وضعیت خوبی در جدول داریم. به تیم‌های بالایی و پایین‌مان کاری نداریم، تنها هدفمان کسب سهمیه جام یوفا است.

ملی‌پوش فوتبال ایران درباره‌ی حضور قلعه‌نویی در ورزشگاه هانوفر می‌گوید: قلعه‌نویی را دیدم. بهتر است درباره‌ی نظر وی در مورد بازی من از خودشان بپرسید، اما به خودم گفت که از عملکردم رضایت دارد. او ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که انجام شد، پس از بازی قلعه‌نویی با مدیر و سرمربی هانوفر هم درباره‌ی وضعیت من صحبت کرد. سران هانوفر بسیار خوشحال بودند که سرمربی تیم ایران برای ارزیابی وضعیت من به این جا آمده است و با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد، فکر می‌کنم که این ملاقات هم به نفع من بود، هم به نفع باشگاه و هم به سود تیم ملی. هاشمیان در ادامه حرفهایش می‌خواهد از قلعه‌نویی تشکر ‌کند. او می‌گوید: من از قلعه‌نویی تشکر می‌کنم. این کار باعث بالا رفتن ارزش‌های بازیکنان ملی می‌شود و بازیکنان با چنین تعاملاتی با کمال میل در اختیار تیم ملی خواهند بود.

هاشمیان با بیان این که چهار سال است که استراحتی نداشته‌ام گفت: از شروع رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی تا کنون استراحت نداشته‌ام و همواره درگیر مسابقات ملی و باشگاهی بوده‌ام. به همین دلیل با صحبت‌هایی که با قلعه‌نویی انجام دادیم قرار شد که زمان استراحتی برای من تعیین شود.

مهاجم تیم ملی ایران با اشاره به بازی دوستانه‌ی ایران برابر مکزیک گفت: ضربه‌ی سری که در دیدار مقابل مکزیک در جام‌جهانی زدم و دروازه‌بان مکزیک توپ را گرفت، بزرگ‌ترین حسرت زندگی‌ام بود. با این حال جام‌جهانی برای ما تمام شد، هر چند که اگر اشتباهات فردی و غیرحرفه‌یی‌گری‌مان کمتر بود، می‌توانستیم به مرحله‌ی بعد صعود کنیم.

هاشمیان افزود: امیدوارم که بتوانیم در جام ملت‌ها موفق شویم. به نظرم دیدار برابر مکزیک بازی بسیار مفیدی برای ما خواهد بود. معتقدم باید در این دیدار به بازیکنان جوان میدان بدهیم و نباید کادر فنی تیم ملی و فدراسیون را برای نتیجه این بازی تحت فشار گذاشت.