سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: با توجه به حضورم در مالزی و بررسی امکانات این کشور، تردید ندارم که مالزی می‌تواند میزبانی خوب برای تیم ایران باشد. امیر قلعه‌نویی درباره‌ی سفر سه روزه‌ی خود به مالزی گفت: من در یک دوره‌ی کارگاه آموزشی شرکت کردم که بحث‌هایی نظیر دوپینگ، هماهنگی‌ بازی‌ها، قوانین و مقررات، تاریخ ورود و خروج و محل تمرین تیم‌ها در آن مطرح شد.

او درباره‌ی بازی با مکزیک گفت: بی‌تردید مکزیک یکی از بهترین‌ تیم‌های جهان است؛ به همین دلیل ما از پیش به دنبال این تیم بودیم و ترجیح دادیم، پس از آن که همه چیز صد در صد مشخص شد، این دیدار را اعلام کنیم. هم اکنون نیز برای روزهای ششم و یازدهم تیرماه برنامه‌ی ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم، ضمن آن که شانزدهم همین ماه در مالزی با یک تیم ملی آسیایی بازی خواهیم کرد.

قلعه‌نویی درباره هم‌زمانی برگزاری مرحله‌ی نیمه نهایی جام حذفی و دیدار دوستانه ایران و مکزیک، امکان تعویق رقابت‌های جام حذفی وجود دارد گفت: ما موافق تعویق مسابقات نیستیم و در اسامی که به فدراسیون فوتبال مکزیک ارسال کرده‌ایم، تنها اسامی بازیکنانی را دادیم که می‌توانند در آن روز به تیم ملی کمک کنند و درگیر جام حذفی نباشند.

او تاریخ شروع اردوی تیم ملی را هفتم خرداد اعلام کرد و گفت: پس از پایان رقابت‌های لیگ، اسامی بازیکنان تیم ملی اعلام می‌شود.

قلعه‌نویی درباره‌ی سفرش به آلمان می‌گوید: فردا به هامبورگ سفر خواهم کرد. پس از آن برای تماشای بازی هانوفر به این شهر خواهم رفت. سپس برای بازی شاپورزاده به هامبورگ بازخواهم گشت و پس از آن به مونیخ خواهم رفت.

قلعه‌نویی درباره‌ی ابراز تمایل علی سامره برای بازگشت به تیم ملی می‌گوید: من در کنفرانس مطبوعاتی، سه فاکتور حضور خوب در لیگ و حضور مستمر در تمرینات تیم ملی و قرار گرفتن در پازل تاکتیکی تیم ملی را برای انتخاب بازیکنان اعلام کردم. هر بازیکنی که چنین شرایطی داشته باشد را به تیم ملی دعوت می‌کنم. درباره‌ی سامره نیز باید بگویم که در آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

قلعه‌نویی درباره‌ی حضور علی فتح‌ا...‌زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال حرف زد: نباید از حق گذشت که بهمنی در این چند ماه یک تنه تمام مسوولیت‌های استقلال را بر عهده داشت؛ از همین جا از او تشکر می‌کنم. درباره‌ی فتح‌ا...زاده نیز باید بگویم که مدیران ارشد چنین تشخیصی دادند. بی‌تردید آنها با دید وسیع‌تری نسبت به ما چنین تصمیمی را گرفته‌اند. شاید ما تنها یک بعد قضیه را ببینیم؛ اما، مسوولان به دلیل مسوولیتی که دارند، به طور قطع جنبه‌های مختلف را برای انتخاب افراد بررسی می‌کنند. دید آنها مهم است و نه دید من. مهم مردم و استقلال هستند. امیدوارم که این تغییرات به سود استقلال باشد.

قلعه‌نویی درباره اینکه آیا حضور فتح‌ا...‌زاده می‌تواند به سود استقلال باشد گفت: نمی‌توان از هم اکنون پیش بینی کرد. فتح‌ا...زاده هفت سال در استقلال مدیریت کرده و حتما آقایان تشخیص داده‌اند که او می‌تواند به استقلال کمک کند.