کریمی: این بازی دو سر برد است

شاید خوشبین‌ترین هواداران فوتبال نیز تصور نمی‌کردند که تیم استقلال اهواز به یکی از مدعیان اصلی تصاحب جام قهرمانی لیگ تبدیل شود. اما، این اتفاق افتاد تا استقلال اهواز با دو امتیاز کمتر از هم نام تهرانی خود در جایگاه دوم جدول قرار گیرد. استقلال اهواز روز جمعه در دیداری حساس به مصاف استقلال تهران می‌رود. دیداری که فیروز کریمی برخلاف عقیده عده‌ای که این بازی را نبرد مرگ و زندگی می‌دانند،آن را فقط یک بازی خانوادگی می‌داند. موفق شدید که مقابل پاس به پیروزی برسید و هم‌چنان در کورس قهرمانی بمانید. نظرتان در رابطه با این دیدار چیست؟

پاس تیم خوبی بود و بازی خیلی خوبی هم به نمایش گذاشت. اما استقلال اهواز برای حضور در کورس قهرمانی شدیدا به پیروزی در مقابل پاس احتیاج داشت. به همین دلیل بازیکنان انگیزه خیلی زیادی برای پیروزی داشتند. خوشبختانه توانستیم به نتیجه‌ای که دنبالش بودیم دست پیدا کنیم تا از غافله عقب نمانیم و در کورس قهرمانی لیگ برتر باقی بمانیم. تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند نباید امتیازی را از دست بدهند.

به نظر شما کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد؟

استقلال تهران و سایپا، اما استقلال اهواز در کنار سپاهان و پرسپولیس همگی شانس قهرمانی دارند. من نمی‌توانم بگویم که به طور حتم کدام تیم قهرمان می‌شود، چرا که فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است. به طور مثال زمانی من در تیم بهمن بودم و هشت امتیاز از پرسپولیس جلوتر بودیم اما، بهمن قهرمان نشد. این برای من تجربه شده است که با احتیاط بیشتری صحبت کنم و نمی‌توانم بگویم کدام تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر امسال دست پیدا می‌کند.

این هفته بازی حساسی در لیگ برتر مقابل استقلال تهران دارید. وضعیت استقلال اهواز برای این بازی چگونه است؟

خوشبختانه وضعیت خوبی داریم و از روز دوشنبه هم اردویی برای این بازی خانوادگی در تهران برپا کرده‌ایم تا با آمادگی بیشتری به میدان برویم.

این بازی را چه‌طور ارزیابی می‌کنید؟

بازی برابر استقلال تهران ویژگی‌های خاص خودش را دارد. بازی فوق‌العاده حساس و تعیین‌کننده‌ای است. خوشبختانه برای این بازی، بازیکنان تیم امید را هم در اختیار داریم. شرایط تیم کاملا عادی است و برای بازی مقابل استقلال تهران جای نگرانی نداریم. اگر مشکل خاصی پیش نیاید بازی بسیار خوبی را از جانب دو تیم خواهیم دید.

تدابیر خاصی برای این بازی در نظر گرفتید؟

بله. برای خط دفاع و میانی استقلال برنامه‌ داریم و با برنامه در این بازی ظاهر خواهیم شد.

فکری هم به حال پرتاب‌های علیزاده کرده‌اید؟

برای آن هم فکر کردم. مطمئن باشید چیزی را به قضا و قدر نخواهیم سپرد.

وضعیت استقلال تهران را چگونه می‌بینید؟

شک ندارم که این بازی ۲ سر برد است، چرا که هر دو از یک خانواده‌ایم. این دیدار برای هیچ کدام از دو تیم حساسیت خاصی ندارد! فقط استقلال تهران به دلیل این‌که بازی آخر خود مقابل سپاهان اصفهان را واگذار کرده است نسبت به بازی قبل‌ترش کمی متزلزل‌تر شده است. استقلال تهران و استقلال اهواز برادر هستند و با شناختی که من از استقلال تهران دارم مطمئنم که آنها هم همین دیدگاه را دارند و امیدوارم که بازی زیبا و جذابی از آب در بیاید.

وضعیت مدیریت استقلال اهواز چه شد؟ آیا تیم هنوز بدون هیات‌مدیره و مدیرعامل فعالیت می‌کند؟

خیر. استقلال اهواز هم هیات‌مدیره دارد و هم مدیرعامل. هیچ باشگاهی هارمونی هیات‌مدیره باشگاه استقلال اهواز را ندارد. هماهنگی بین هیات‌مدیره و مدیرعامل و کادر فنی به طور کامل وجود دارد و مطمئن باشید که همین هماهنگی باعث شده است که استقلال اهواز تاکنون نتایج خوبی را کسب کند و در کورس قهرمانی باشد.

استقلال تهران اعتراضات شدیدی به داوری هفته ۲۶ لیگ داشته است. فکر نمی‌کنید این اعتراضات بر روی روند داوری بازی استقلال تهران و استقلال اهواز اثر بگذارد؟

قبول کنیم که داوری ما حداقل از فوتبال ما عقب‌تر نیست. تمامی داوران زحمت خودشان را می‌کشند. بعضی مواقع هم ممکن است دچار اشتباه شوند. ما مربیان هم گاهی اشتباهات بزرگ‌تری از داوران مرتکب می‌شویم. همه داوران زحمت می‌کشند که با نهایت دقت قضاوت کنند.

آیا تقاضایی از کمیته داوران دارید؟

جدول لیگ برتر شرایط حساسی را دارد. فقط از کمیته داوران می‌خواهم که با توجه به این شرایط از داوری‌های خوب و باتجربه کشورمان در این بازی‌های اخیر استفاده کند، چرا که تیم‌ها واقعا شرایط حساسی دارند.