جنگ برادرها برای قهرمانی

هفته بیست و هفتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در حالی روز جمعه آغاز می‌شود که نتیجه دیدار حساس دو تیم استقلال تهران و استقلال اهواز می‌تواند بخشی از معادله قهرمانی را حل کند. استقلال همانند فصل ۸۳-۸۲ لیگ برتر بازهم برای دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر باید از سد استقلال اهواز همنام و بردار اهوازی خود بگذرد. شکست آن سال به منزله پایان رویای قهرمانی بود و امکان دارد این خاطره تلخ بازهم تکرار شود.

بازی روز جمعه کاملا متفاوت از جدال هفته بیست و نهم فصل یاد شده است. استقلال اهواز آن روز یک تیم متوسط بود که تنها برای نشان دادن سلامت خود همتای تهرانی را شکست داد. آن روز استقلال تنها پاس را حریف خود می‌دید ، اما امروز استقلال اهواز، سایپا و سپاهان نیز مدعیان جدی قهرمانی هستند.

با این پیش زمینه فکری استقلال به دیدار همتای اهوازی می‌رود. استقلال اهواز به یکقدمی‌استقلال رسیده است و اگر در بازی عقب افتاده موفق به شکست سپاهان شود جای این تیم را در صدر جدول می‌گیرد. همه اینها می‌تواند دلیلی محکم برای شاگردان مرفاوی باشد تا در بازی خانگی برابر همتای اهوازی به کمتر از ۳ امتیاز رضایت ندهند.

در دیگر بازی حساس هفته سایپا به دیدار ذوب آهن می‌رود. ناکامی‌های سایپا در ۸ بازی اخیر این تیم را از صدر جدول به رده سوم رسانده و حتی این احتمال وجود دارد که شاگردان دایی سقوط آزاد خود را تا رده‌های پایین‌تر نیز ادامه دهند. شاید تنها یک پیروزی و شوک مثبت سایپا را زنده کند. روزنه‌های امید سوسو می‌زند و سایپا به زحمت دنبال روشنایی است. هفته گذشته نتیجه این تیم از دیدار با پیکان خاطره‌ای تلخ از بازی در ورزشگاه ایران‌خودرو بود، شاید این هفته بازی در فولاد شهر اصفهان برای دایی و شاگردانش خوش‌یمن باشد و پرونده بدشانسی‌های این تیم بسته شود. این می‌تواند آخرین شانس سایپا برای بقا در کورس قهرمانی باشد و در صورتیکه در این دیدار بازنده از زمین خارج شود دیگر شانسی برای کسب عنوان قهرمانی نخواهد داشت.

در انتهای جدول نیز تیم فوتبال راه‌آهن در صورتی که نتواند در دیدار حساس برابر ملوان بندرانزلی به سه امتیاز بازی دست پیدا کند، سقوطش به مرحله پلی‌آف قطعی خواهد شد. فولاد نیز که هنوز برای فرار از سقوط شانس دارد باید در ورزشگاه خانگی به مصاف ابومسلم برود.

برنامه دیدارهــای هفته بیست‌و‌هفتم

جمعه - ۷/۲/۸۶

* ذوب‌آهن اصفهان - سایپا تهران ساعت ۱۵ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* پاس تهران - پیکان تهران ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه دستگردی تهران

* ملوان بندرانزلی - راه‌آهن تهران ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه تختی انزلی

* فولاد خوزستان - ابومسلم مشهد ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه تختی اهواز

* فجرشهید سپاسی شیراز - برق شیراز ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه حافظیه شیراز

* استقلال تهران - استقلال اهواز ساعت ۱۷ ورزشگاه آزادی تهران

یکشنبه -۹/۲/۸۶

* مس کرمان - سپاهان اصفهان ساعت ۱۶ ورزشگاه سلیمی‌کیا کرمان

* صباباتری تهران - پرسپولیس تهران ساعت ۱۷ ورزشگاه آزادی تهران

* جدول رده‌بندی:

۱ - استقلال تهران ۵۰ امتیاز

۲ - استقلال اهواز ۴۸ امتیاز

۳ - سایپا تهران ۴۶ امتیاز

۴ - سپاهان اصفهان ۴۲ امتیاز

۵ - پرسپولیس ۴۱ امتیاز

۶ - ابومسلم مشهد ۳۹ امتیاز

۷ - پیکان تهران ۳۶ امتیاز

۸ - ذوب آهن اصفهان ۳۳ امتیاز

۹ - مس کرمان ۳۱ امتیاز

۱۰ - فجرسپاسی شیراز ۳۰ امتیاز- تفاضل گل ۱-

۱۱ - برق شیراز ۳۰ امتیاز- تفاضل گل ۶-

۱۲ - صباباتری تهران ۲۹ امتیاز

۱۳ - پاس تهران ۲۸ امتیاز

۱۴ - ملوان بندرانزلی ۲۵ امتیاز

۱۵ - فولاد خوزستان ۲۰ امتیاز

۱۶ - راه‌آهن تهران ۱۷ امتیاز