تیم والیبال نشسته زیر بیست‌وسه سال ایران با اقتدار و با غلبه بر تیم پرقدرت روسیه قهرمان جهان شد. تیم والیبال نشسته زیر بیست‌وسه سال ایران با توجه به این که ۲۱ گیم برده و تنها یک باخته داشت، امید اول قهرمانی محسوب می‌شد.

ملی‌پوشان ایران با بازی خوب خود اجازه خودنمایی را به روس‌ها ندادند و توانستند با اقتدار در سه ست با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۴ از این میدان پیروز خارج شوند و برای دومین بار پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. دیدار رده‌بندی را نیز دو تیم آلمان و بوسنی برگزار کردند که آلمانی‌ها موفق شدند تیم بوسنی را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داده و بر سکوی سوم جهان قرار گیرند.

داور اول این دیدار بر عهده یگانه‌مجد از ایران بود که در این مسابقات هفت دیدار را به خوبی قضاوت کرد. در پایان این مسابقات صادق بیگدلی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و در تیم منتخب این مسابقات که از سوی کمیته فنی انتخاب ‌شد جا گرفت. در پایان این مسابقات، کاپ، مدال و احکام قهرمانی مسابقات توسط رییس سازمان جهانی والیبال نشسته، فرماندار و رییس کمیته پارالمپیک برزیل توزیع شد. همچنین ایران به عنوان میزبان مسابقات سال ۲۰۰۹ انتخاب شد و پرچم فدراسیون جهانی از برزیل به نماینده ایران هادی رضایی داده شد.