کاظمی: نمی‌دانم چطوری نتیجه می‌گیریم

حسین کاظمی می‌گوید نمی‌داند استقلال چطوری نتیجه می‌گیرد. او امسال یکی از بهترین بازیکنان تیمش بوده اما از اتفاقاتی که تا حالا افتاده زیاد راضی نیست. او در این مصاحبه درباره همه چیز حرف زده. به نظرت استقلال مقابل سپاهان در قواره یک تیم قهرمان بازی کرد؟

در فوتبال پیش می‌آید چنین اتفاقی رخ دهد. چند بازی خوب بودیم. مقابل سپاهان آنقدر هم که انتقاد می‌کنند، بد بازی نکردیم البته خوب هم نبودیم.

تیم مدعی نباید همیشه مثل یکی قهرمان بازی کند؟

استقلال در تمامی دیدارهای سال قبل مثل یک قهرمان بازی کرد.

سال قبل هم در دو سه بازی خوب نبودیم. دیدار برابر ملوان را به یاد بیاورید. در آن بازی ۵۰ درصد قهرمانی را از دست دادیم.

چرا استقلال برای خودش حاشیه‌سازی می‌کند؟

کدام حاشیه؟

همین که مربیان با هم اختلاف نظر دارند. مرفاوی با ناراحتی از داوری گلایه می‌کند و یونگ خلاف آن را می‌گوید.

نمی‌دانم چرا وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، همه از این حرف‌ها می‌زنند. شاید مواقعی که می‌بریم، مشکلاتمان دو برابر باشد. خود شما هم می‌دانید مرفاوی در اوج ناراحتی حرف زده است. فردای بازی خودش به همه گفت که روز بدی را در اصفهان داشتیم. به هر حال قشنگی فوتبال به همین نتایج است.

پس منظورت از اینکه گفته بودی افشاریان لیگ را جذاب کرد، به همین قشنگی فوتبال مربوط می‌شود؟

برخی برداشت بدی از این حرف داشتند. منظورم این بود که بازی‌ها حساس‌تر و داغ‌تر می‌شود، مثل سال‌ قبل که همه از آن لذت بردند. اگر سپاهان را می‌بردیم یا مساوی می‌گرفتیم، اختلاف امتیازمان زیاد می‌شد. شاید انگیزه‌ها از بین می‌رفت، همین حالا تیم‌های وسط جدول انگیزه‌ای ندارند. فکر می‌کنم قسمت بوده که بازی را واگذار کنیم.

قبول داری پنالتی درست بود؟

بهتر است در این مورد حرفی نزنم.

شاید هیچ چیزی مثل حاشیه یک تیم را از قهرمانی دور نکند. درست روزی که می‌بازید، بازیکنان با هم درگیر می‌شوند. در استقلال کسی به این مسئله توجه ندارد؟

این اتفاقات برای همه پیش می‌آید، اما چون استقلال هستیم، آن را بزرگ می‌کنند. اتفاقا دیروز سر تمرین آقا صمد حرف خوبی زد و گفت، سال قبل پاس در همین اصفهان مقابل ذوب آهن قهرمانی را از دست داد و به حاشیه رفت. باید از آنها درس بگیریم و نگذاریم مسائل غیرفوتبالی، ما را از قهرمانی دور کند.

البته اگر بازیکنان حرف‌های سرمربی را درک کنند.

تیم ما درک بالایی دارد که اگر نداشت، با این اتفاقاتی که در تیم رخ داد، این نتایج به دست نمی‌آمد. هر تیمی جای استقلال بود، فقط برای بقا در لیگ برتر می‌جنگید و کسی هم به آن خرده نمی‌گرفت، اما استثنایی نتیجه می‌گیریم.

مشکلات استقلال فقط به مسائل مالی مربوط می‌شود؟

برای بازیکن بله. از اول فصل تا قبل از آخرین دریافتی که داشتیم، فقط ۱۰درصد قراردادمان را گرفته بودیم. کوچک‌ترین مشکل باعث می‌شود بازیکنان مشکلات مالی را مطرح کنند.

اما حرف علی‌آبادی واکنش خوبی نزد بقیه نداشت.

استقلال برای سازمان ‌تربیت‌بدنی است. هنوز هم اتفاقی نیفتاده است. برخی برداشت اشتباه کرده‌اند. تا کنون سازمان با رسیدگی‌اش، غیر از بازیکنان، میلیون‌ها هوادار را خوشحال کرده است.

اوضاع تیم که بابت این باخت برهم خورده نیست؟

نه، خودم به شخصه این باخت را به فال نیک می‌گیرم. این شکست باعث شد تا بچه‌ها به خودشان بیایند و همه احساس خطر کنند تا مثل پاس سال گذشته نشویم.

پس نگران هستید؟

نه، نگرانی استراس می‌آورد. این باخت برای ما هشدار بود. مطمئنم با همین روند می‌توانیم موفق شویم.

چقدر عجیب است که با این همه مشکلات، برای قهرمانی انگیزه دارید؟

پس از حذف از آسیا، شوک بدی به تیم وارد شد. خودم یک هفته در شوک بودم، اما با این شرایط، بازیکنان برای لیگ انگیزه پیدا کردند. بیشتر بازیکنان با پایان فصل آزاد می‌شوند. شاید هر تیم دیگری بود، می‌گفتند هرچه پیش آید، اما با این شرایط، بازیکنان برایشان مهم است استقلال قهرمان شود. باور کنید خودم هم مانده‌ام چطور می‌شود نتیجه می‌گیریم. فقط به این نتیجه می‌رسم که تیم ما درک بالایی دارد.