امیدواری دوباره سایپا و استقلال اهواز

کریمی: اهل کری خواندن نیستم

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: «هیچ گاه به دنبال کری خواندن و تحقیر حریفان نیستم و بازی ما مقابل پاس یکی از دشوارترین دیدارهای ما خواهد بود». فیروز کریمی ادامه داد: «پاس از تیم‌های ریشه‌دار و پرقدرت فوتبال ایران است و ما بدون توجه به جایگاه پاس در جدول به مصاف این تیم می‌رویم. باید وضعیت پاس را با توجه به بازیکنان و کادر فنی این تیم سنجید. شما بهتر از هر کسی می‌دانید که من هیچ گاه دنبال کری خواندن و تخریب حریف نیستم و ما همان تیم استقلال اهوازی هستیم که چهار گل از پرسپولیس خوردیم». کریمی همچنان اعتقاد دارد که شش تیم اول جدول شانس قهرمانی هستند و گفت: «با توجه به فاصله امتیازی که بین تیم‌های اول تا ششم وجود دارد،‌ هر شش تیم شانس قهرمانی دارند». وی درباره بازی با پاس گفت:« پاس تیم خوبی است که از شرایط نامناسبی در جدول برخوردار است. اطمینان دارم که این تیم برای سر و سامان دادن به وضعیت خود با انگیزه بالایی روبه‌روی ما صف‌آرایی خواهد کرد». گروه ورزش- هر چند سپاهانی‌ها فکر می‌کنند با شکست دادن استقلال خودشان را به جمع تیم‌های مدعی رسانده‌اند، اما واقعیت این است که آنها فقط به تیم‌های واقعا مدعی جدول این امکان را داده‌اند تا خودشان را به استقلال برسانند و حتی از این تیم جلو بزنند. حالا سایپا و استقلال اهواز به قهرمانی خود بسیار امیدوارتر از قبل شده‌اند. به خصوص استقلال اهواز که در صورت شکست دادن پاس در بازی امروز و گرفتن ۳امتیاز بازی عقب‌افتاده خود می‌تواند صدرنشین هم بشود. استقلال اهواز با گرفتن ۴۵امتیاز از ۲۴مسابقه فقط ۵ امتیاز دیگر با استقلال تهران فاصله دارد که می‌تواند این فاصله را در دو بازی کمتری که نسبت به استقلال انجام داده جبران کند. اهوازی‌ها امروز میزبان پاس تهران هستند. میزبانی آنها در این مسابقه برگ برنده فیروز کریمی است. شاید اگر قرار بود بازی در تهران برگزار شود، فیروز کریمی مقابل حاشیه‌های ورزشگاه اکباتان کم می‌آورد. اما حالا که خود اهوازی‌ها میزبان هستند، امید زیادی هم به گرفتن ۳امتیاز دارند. فیروز کریمی که سابقه سرمربیگری در پاس تهران را دارد درباره این مسابقه می‌گوید: «بازی ما با پاس بسیار سرنوشت‌ساز است. البته قبل از هر چیزی از سپاهان تشکر می‌کنم که رقابت را بین تیم‌های مدعی فشرده‌تر کرد. این طوری ما شانس بیشتری هم برای قهرمانی داریم. امروز باید پاس را ببریم، با گرفتن امتیازهای این مسابقه می‌توانیم ۹۰درصد به قهرمانی خود امیدوار باشیم.»

دایی احیا می‌شود؟

علاوه‌بر فیروز کریمی، علی دایی هم باید از لوکا بوناچیچ و تیمش تشکر کند. سایپا هم مثل استقلال اهواز، با شکست خوردن استقلال شرایط خوبی پیدا کرده. سایپا حالا می‌تواند به یک امتیازی استقلال برسد و دوباره به قهرمانی امیدوار باشد. تیم علی دایی امروز مهمان پیکان تهران است. هر چند سایپا در نیم فصل دوم نتایج خیلی ضعیفی گرفته و هفته‌ها است که به پیروزی نرسیده، اما باخت استقلال مقابل سپاهان آنها را دوباره امیدوار کرده. علی دایی، سرمربی سایپایی‌ها می‌گوید: «تیم خیلی خوبی داشتیم. حیف که خرابمان کردند. اگر گرفتار حاشیه‌های حریفان نمی‌شدیم الان صدرنشین بودیم و فاصله خوبی هم با حریفان داشتیم. البته حالا هم دیر نشده. می‌توانیم همه چیز را جبران کنیم. کافی است این هفته پیکان را ببریم تا همه چیز سر جایش برگردد، آن وقت به یک امتیازی استقلال می‌رسیم. جبران کردن یک امتیاز هم که کار خیلی سختی نیست.» البته پیروزی سایپا در این مسابقه بستگی به انگیزه بازیکنان این تیم دارد. چند روز قبل ابراهیم صادقی، کاپیتان سایپا گفته بود بازیکنان این تیم انگیزه خود برای رقابت بین مدعیان را از دست داده‌اند، باید دید باخت استقلال توانسته انگیزه آنها را برگرداند یا نه.

مشکل همیشگی دنیزلی

دنیزلی می‌گوید همیشه یکی از مشکلاتی که با پرسپولیس داشته این بوده که تیمش جلوی تیم‌های ته‌جدولی بد بازی می‌کند. حالا دوباره پرسپولیس به یک تیم ته جدولی رسیده تا دنیزلی مصاحبه کند و بگوید: «همیشه مقابل تیم‌های ته جدولی به مشکل می‌خوریم. انگیزه بالایی که این تیم‌ها برای فرار از سقوط دارند به ما اجازه نمی‌دهد برنامه‌هایمان را به راحتی اجرا کنیم. فولاد هم با بازیکنان جوانی که دارد به بقا در لیگ برتر امیدوار است. البته ما امید قهرمانی نداریم ولی به فکر این هستیم که حداقل به رده سوم جدول برسیم.» فولاد با ۲۰امتیازی که از ۲۵ مسابقه گرفته در رده پانزدهم جدول قرار دارد و برای فرار از سقوط به پلی آف باید فاصله ۵امتیازی که با ملوان دارد را جبران کند. آنها امسال برخلاف فصل‌های گذشته که نتایج خیلی خوبی می‌گرفتند، اصلا نتوانستند نتایج خود را تکرار کنند. دلیل آن هم کم شدن بودجه باشگاه فولاد است که نتوانستند جای بازیکنانی که از دست دادند را پر کنند.

برنامه بازی‌های امروز:

* پیکان - سایپا (ورزشگاه ایران‌خودرو - ۳۰/۱۴)

* استقلال اهواز - پاس (نفت اهواز - ۳۰/۱۶)

* پرسپولیس - فولاد (آزادی ۳۰/۱۶)