فیفا تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد که بر این اساس تیم ایران با هشت پله سقوط نسبت به ماه پیشین به رده ۴۲ جهان نزول کرد. کمیته فنی فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا دیروز تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال دنیا را اعلام کرد و تیم ایران با کسب ۶۷۳ امتیاز و ۳۲ امتیاز منفی و هشت پله سقوط نسبت به ماه گذشته در جایگاه چهل و دوم جهان قرار گرفت. این درحالی است که ایران در رده‌بندی فیفا جایگاه ۳۴ را در اختیار داشت. همچنین همچون ماه‌های گذشته ایران برترین تیم آسیا است و استرالیا (۴۳)، ژاپن (۴۶)، کره جنوبی (۵۱) در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند. تیم‌های ازبکستان، چین و مالزی حریفان ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به ترتیب در رده‌های شصتم، هفتاد و دوم و یکصد و پنجاه و چهارم قرار گرفته‌اند.

نکته جالب توجه در رده‌بندی جدول فیفا صعود دوباره ایتالیا قهرمان جهان به صدر جدول رده‌بندی برترین تیم‌های دنیا است. با روش جدید امتیازدهی فیفا به تیم‌های ملی برای تعیین رنکینگ، چند ماه است که برزیل جایگاه اول را از دست داده و پایین‌تر از ایتالیا و آرژانتین، در رده سوم قرار می‌گیرد.

اسامی‌ده تیم برتر دنیا در آوریل ۲۰۰۷:

۱- ایتالیا ۱۶۰۴ امتیاز ،۲- آرژانتین ۱۵۹۴ امتیاز ،۳- برزیل ۱۵۲۰ امتیاز ،۴- فرانسه ۱۴۹۶ امتیاز ، ۵- آلمان ۱۳۹۳ امتیاز ۶- هلند ۱۳۰۲ امتیاز ،۷- پرتغال ۱۲۹۲ امتیاز ،۸- انگلستان ۱۲۷۸ امتیاز ،۹- اسپانیا ۱۲۳۷ امتیاز ، ۱۰- جمهوری چک ۱۰۶۹ امتیاز