قلعه‌نویی: با استقلالی‌ها رابطه ندارم

در حالی که تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا برنامه اردوهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه خود را مشخص کرده‌اند تیم ایران همچنان تیمی را برای انجام بازی‌های دوستانه تا پیش از حضور در چهاردهمین دوره این رقابت‌ها پیدا نکرده است. در این میان انتقادهای رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال از برنامه ارائه شده توسط کادر فنی بازتاب‌های زیادی داشته و امیر قلعه‌نویی نیز با انتقاد از صحبت‌های صفایی فراهانی معتقد است که بهتر است هر کسی درباره حوزه مربوطه‌اش اظهار نظر کند. برنامه یکصد و بیست صفحه‌ای کادر فنی چه موضوعاتی را در بر می‌گیرد؟

- ما در این برنامه تمام موضوعات مختلف درباره چگونگی آماده‌سازی تیم ملی، زمان حضور در مالزی و همچنین نحوه برخورد با تیم‌ها پس از صعود از مرحله گروهی را پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین تمام مطالب پشتیبانی، فنی، پزشکی و برنامه‌هایی که تیم ملی احتیاج دارد را نیز در آن دیده‌ایم.

از ارائه این برنامه چه هدفی دارید؟

- من این کار را پیشتر در استقلال انجام داده بودم، در مدت زمان حضورم در استقلال در آغاز هر فصل برنامه‌هایی را برای حضور تیم در لیگ برتر و جام حذفی ارائه می‌کردم. هم اکنون نیز برای تیم ملی چنین برنامه‌ای را به همراه سایر اعضای کادر فنی پیش‌بینی کرده‌ایم و مدت زمان آن تا پایان جام ملت‌های آسیا است.

آیا مهم‌ترین دستاورد این برنامه قهرمانی ایران در جام ملت‌ها است؟

- به هر حال تمام شانزده تیم با یک هدف وارد جام ملت‌های آسیا می‌شوند. اما هر کدام بنا به قدرت‌شان هدف خاصی را برای حضور در جام ملت‌های آسیا پیش‌بینی کرده‌اند. ایران و چند کشور دیگر در آسیا شانس‌های مسلم قهرمانی هستند، اما فوتبال شرایط سختی دارد.

نظرتان درباره انتقادهای صفایی فراهانی از برنامه‌های کادر فنی چیست؟

- نمی‌دانم صفایی فراهانی چه گفته اما، از او خواهش می‌کنم که دوشنبه با حضور در کنفرانس مطبوعاتی برنامه‌ای که زمان ایویچ وجود داشت را همراه بیاورد تا ما بتوانیم کاستی‌های برنامه خود را با برنامه‌های ایویچ تکمیل کنیم!

گویا از صحبت‌های صفایی فراهانی ناراحت هستید.

- خیر. ناراحت نیستم ما از این حرف‌ها بسیار شنیده‌ایم. تنها خواهش می کنم که صفایی فراهانی با حضور در کنفرانس مطبوعاتی برنامه ایویچ را به ما بدهد تا بتوانیم در مقایسه آن با برنامه‌های خود برنامه تیم ملی را تکمیل کنیم.

این طور شنیده می‌شود که هیچ یک از تیم‌های معتبر جهان به پیشنهاد بازی دوستانه با ایران پاسخ ندادند، با این شرایط وضعیت تیم ملی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

- این مسائل به من مربوط نیست. بهتر است این سوال را از کسانی بپرسید که درباره همه چیز اظهار نظر می‌کنند. مسوولان فدراسیون فوتبال و کمیته بین‌الملل بهتر است که کارهای مربوط به خود را انجام دهند نه این که درباره برنامه‌های تیم ملی اظهارنظر کنند.

اما شرایط به گونه‌ای است که حتی قطر هم حاضر به انجام بازی با ایران در تاریخ پیشنهادی فدراسیون فوتبال ایران نیست.

- این سوال‌ها ربطی به من ندارد. وظیفه ما این بوده که یک برنامه برای حضور موفقیت‌آمیز تیم ملی ارائه دهیم و بقیه مسائل به من مربوط نیست. بهتر است که کمیته بین‌الملل در این باره پاسخگو باشد. آنها نتوانستند در تهران کار فرهاد مجیدی را برای بازی کردن در تیم ملی

درست کنند، ضمن آن که تیم ملی با ID کارت‌های نصف و نیمه به مصاف کره جنوبی رفت.

بهتر است که ادامه ندهم چرا که ممکن است چیزهای بیشتری بگویم. تنها می‌توانم بگویم که باید هر کسی در حیطه وظایف خود اظهار نظر کند نه این که آقایان بنشینند و درباره کادر فنی تیم ملی اظهار نظر و صحبت کنند.

یکی از روزنامه‌ها مدعی شده بود که شما در کار نقل و انتقال بازیکن در استقلال فعالیت دارید.

- صد در صد این مساله را تکذیب می‌کنم.

یعنی با استقلال هیچ رابطه‌ای ندارید؟

- خیر. پس از مشکلاتی که به وجود آمد دیگر به استقلال نرفتم.