میزبان مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ امروز درحالی در کاردیف انتخاب می‌شود که به نظر می‌رسد پدیده خشونت در ورزشگاه‌ها، نقش‌ اساسی ‌در تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا برای انتخاب میزبان این رقابت‌ها داشته باشد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از پاریس خبر داد، ایتالیا در کنار پیشنهاد میزبانی مشترک مجارستان کرواسی و لهستان اوکراین، نامزد برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۲ است. در این میان ایتالیا شانس بیشتری برای پیروزی دارد، اما رکورد این کشور در مورد خشونت هواداران ممکن است این شانس را از بین ببرد. «لوکا پانچالی»، عضوکمیسیون فوق‌العاده فدراسیون فوتبال ایتالیا در این باره گفت: «من خوشبینم.» خشونت‌های مربوط به فوتبال در مسابقات فصل جاری و پس از مرگ یک پلیس در جریان درگیری هواداران تیم‌های کاتانیا و پالرمو ایتالیا در ماه فوریه، به یکی از موضوعات داغ اروپا تبدیل شده است.

اخیرا نیز تعدادی از هواداران منچستریونایتد پس از دیدار این تیم مقابل رم در جام باشگاه‌های اروپا، مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفتند. پلیس رم هم در این حادثه هواداران تیم میزبان را مورد حمله قرار دارد.

پانچالی با اشاره به این مساله تاکید کرد: «ما هیچ تردیدی نداریم. خشونت فقط مربوط به فوتبال ایتالیا نمی‌شود. مشکلی است که در همه جا وجود دارد. البته سیاستمداران، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال خیلی جدی و به سرعت به این حادثه پاسخ دادند.

این در حالی است که پیشنهاد لهستان و اوکراین نیز مشکلات خودش را دارد.

اوکراین با بحران سیاسی روبروست و مقامات فوتبال لهستان به تازگی رسوایی فساد در فوتبال این کشور را پشت سر گذاشته‌اند.» «ولاتکو مارکوویچ»، رییس اتحادیه فوتبال کرواسی نیز گفت: «مطمئنم می‌توانیم میزبانی را به دست بیاوریم. در جلسه قبلی ارایه پیشنهادات شرکت داشتیم و ما بهترین پیشنهاد را داشتیم. در حالیکه ما پیشنهاد هزار صفحه‌ای داشتیم، بقیه نامزدها فقط یک کتابچه نازک با خود آورده بودند.» «توماس گیارفاس»، مدیر پروژه مسابقات یورو ۲۰۱۲مجارستان نیز با ابراز اطمینان از پیشنهاد مجارستان کرواسی گفت: «ایتالیا یکی از قدرت‌های فوتبال و قهرمان جهان است اما من امیدوارم این رقابت به نفع بهترین پیشنهاد تمام شود.»