با پایان سومین جلسه کمیته لیگ حرفه‌ای AFC در روز ۱۳ آپریل (۲۴ فروردین) برای جزئیات بیشتری از مقررات جدید لیگ قهرمانان آسیا که از سال ۲۰۰۹ آغاز می‌شود، تصمیم گرفته شد. در قسمت ارزیابی لیگ کشورها که شامل ۱۰ بخش مختلف است موضوع «استاندارد فنی» با این شرح به تصویب رسید:

روش نمره‌دهی در آیتم استاندارد فنی:

۵۰‌درصد ارزیابی فنی بنابر رنکینگ فوتبال کشورها در رده بندی فیفا و ۵۰‌درصد دیگر بر اساس نتایج قبلی باشگاه‌های هر کشور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و جام AFC از سال ۲۰۰۴ است.

پس از بررسی‌ها و مباحثات طولانی تصمیم گرفته شد که ۵۰‌درصد نمره دهی نتایج باشگاه‌ها بر مبنای برد، تساوی و باخت آنها در طول مسابقات لیگ قهرمانان و جام AFC باشد.

نسبت امتیاز بازی‌های لیگ قهرمانان به امتیاز در جام AFC:

از آنجا که تیم‌های باشگاهی حاضر در جام AFC از کشورهای در حال توسعه هستند و سطح این بازی‌ها پایین تر از سطح بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا است نمره هر برد یا تساوی در این جام کمتر از نمره یک برد یا تساوی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

شرایط خاص کنار گذاشتن یک تیم:

باشگاه‌هایی که به دلیلی، مانند استقلال تهران یا باشگاه‌های تایلندی و اندونزی در سال گذشته، از بازی‌ها کنار گذاشته می‌شوند برای هر بازی آنها امتیاز صفر درنظر گرفته می‌شود و به تیم‌های همگروه آنها که فرصت بازی کردن را از دست می‌دهند، مثل تیم‌های همگروه استقلال در بازی‌های امسال برای این بازی ۳ امتیاز داده می‌شود.

امتیاز مرحله گروهی جام AFC:

تیم‌هایی که در گروه‌های سه تیمی حضور دارند شانس مساوی امتیازگیری با تیم‌های حاضر در گروه‌های چهارتیمی جام AFC دارند.

در جلسه سوم کمیته لیگ حرفه‌ای درباره شکل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز این تصمیم‌ها گرفته شد:

بازی‌های مرحله گروهی مرحله یک شانزدهم در فواصل فوریه (بهمن) تا جولای (تیرماه) برگزار می‌شود.

بازی‌های مرحله گروهی تا یک شانزدهم به همان صورت قبلی و در دو بخش شرق (شامل آسه آن و مناطق شرق آسیا) و غرب (شامل خاورمیانه، مرکز و جنوب) آسیا تقسیم‌بندی می‌شود.

از مرحله یک چهارم نهایی قرعه کشی ترکیبی از هر دو منطقه خواهد بود.

فینال بازی‌ها از سال ۲۰۰۹ فقط یک بازی و در زمین بی‌طرف خواهد بود.

در جلسه مذکور همچنین درباره مسائل ساختاری بازی‌ها، مسائل اقتصادی و اشکال احتمالی مسابقات در آینده نیز بحث شد تا در آینده تصمیمات لازم گرفته شود.

جلسه بعدی کمیته حرفه‌ای لیگ قهرمانان روز ۲۸ جولای، (۱۹تیر ۱۳۸۶) در جاکارتا اندونزی برگزار می‌شود.