مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های امارات امروز با برگزاری ۲ بازی وارد هفته شانزدهم می‌شود. در آغاز هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های امارات امروز تیم صدرنشین الوصل به دیدار الشباب می‌رود.

زرد پوشان دبی که پس از شکست سنگین برابر الشعب دیگر مدعیان قهرمانی را نزدیک‌تر از قبل به خود می‌بینند پس از قهرمانی در مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های امارات روحیه‌ای مضاعف یافته و عزم خود را برای کسب دومین قهرمانی در فصل جاری جزم کرده‌اند.

حریف فردای الوصل در میانه جدول حضور دارد و جایگاهش به شدت از سوی تیم‌های انتهای جدول تهدید می‌شود.

شاید کسب امتیاز در بازی امروز نهایت آمال سبزپوشان الشباب باشد که فردا ایمان مبعلی را نیز به سبب محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

تقابل الشعب با الشارجه دیگر بازی امروز لیگ امارات است.

شاید بتوان حضور بازیکنان ایرانی در هر دو تیم را یکی از عوامل جذابیت این دیدار عنوان کرد اما از آن مهم‌تر نزدیکی امتیازات دو تیم است که باعث می‌شود بازی حساسیتی ویژه یابد.

هم‌اکنون الشعب با ۲۵ امتیاز جایگاه چهارم را در اختیار دارد و الشارجه نیز در جایگاه پنجم با ۲۳ امتیاز در تعقیب این تیم است.

نگاه ویژه مربی الشعب در این بازی به علی سامره و جواد کاظمیان است. به این دو مهاجم ایرانی که در صورت آمادگی می‌توانند تیم شان را همچون هفته اخیر به یک پیروزی برساند. مصاف آنها با مسعود شجاعی یکی از برخورد‌های دیدنی بازی امروز است.

در جدول رده‌بندی مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های امارات و پس از هفته شانزدهم تیم فوتبال الوصل با ۳۰ امتیاز و تفاضل گل ۹+ صدرنشین است، تیم فوتبال الوحده با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل ۶+ جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و الجزیره با ۲۶ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آنها در رده سوم است.

برنامه دیدارهای هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های امارات به شرح زیر است:

دوشنبه - ۲۰/۱/۸۶

الوصل - الشباب

الشارجه - الشعب

سه شنبه - ۲۱/۱/۸۶

الفجیره - الجزیره

الاهلی - الامارات

دبی - النصر

یکشنبه - ۲۶/۱/۸۶

العین - الوحده