تیموریان: بازیکن ثابت بولتون می‌شوم

آندرانیک، الماس تراش‌خورده بولتون

چند دقیقه بعد از اینکه آندرانیک تیموریان دو گل به ویگان زد و بولتون را به یک پیروزی ارزشمند رساند، سام آلاردیس، سرمربی بولتون اعتراف کرد که به خاطر دستگیری ملوانان متجاوز انگلیسی به آب‌های ایران، انتخاب آندرانیک تیموریان بسیار دشوار بوده. آلاردیس به روزنامه ایندیپندنت انگلیس گفت: «انتخاب آندرانیک به دلیل بحرانی که پایانی صلح‌آمیز داشت، تصمیمی دشوار بود.» آلاردیس بازی تیموریان را هم تمجید کرده و گفته: «فکر می‌کنم حتی آنکلا برای زدن ضربات آخر توپ را لمس می‌کند و بعد به آن ضربه می‌زند. در حالی که آندو همان ابتدا به توپ ضربه می‌زند.» بولتون توانست با گل‌های تیموریان ۳-یک ویگان را شکست بدهد. گل‌های دوم و سوم بولتون را تیموریان زد تا تیمش به لطف گل‌های زده او بازی را ببرد. آلاردیس درباره گل‌های آندو می‌گوید: ‌«وقتی تیموریان گل اول را زد و ۲ بر یک جلو افتادیم، هنوز مطمئن نبودم بازی را می‌بریم. چون هر لحظه امکان داشت یک گل بخوریم و بازی مساوی شود. اما تیموریان گل سوم را هم زد تا حریف را بکشد و زندگی را برایمان زیباتر کند.» با این برد بولتون به ۲ امتیازی آرسنال رسید. حالا شانس این تیم برای صعود به جام باشگاه‌های اروپا زیاد شده. بولتون تا حالا به جام باشگاه‌های اروپا صعود نکرده و آنها امسال می‌توانند برای اولین‌بار به این افتخار برسند. در پی بازی فوق‌العاده زیبای آندو و نمایش خیره‌کننده او در این مسابقه، سایت BBC در تحلیلی به تمجید از بازی آندرانیک پرداخت و او را دلیل اصلی پیروزی بولتون معرفی کرد. سام آلاردیس هم در سایت رسمی باشگاه بولتون، تیموریان را به یک الماس تراش‌خورده تشبیه کرده است. آندرانیک تیموریان با دو گلی که شنبه شب در دیدار بولتون با ویگان به ثمر رساند نخستین بازیکن ایرانی لقب گرفت که موفق به گلزنی در لیگ برتر شده است.

آندو در دومین دیداری که به عنوان بازیکن اصلی برای بولتون به زمین رفت، دو گلی زد که سبب شد تیمش با کسب سه امتیاز به اختلاف دو امتیازی آرسنال برسد، آندو تا حدی خوش درخشید که سایت گل با ستایش از تیموریان نوشت که ستاره ایران از سایه بولتون بیرون آمد و دو گل حیاتی برای واندرز به ثمر رساند تا این تیم به صعود به جام یوفا امیدوار باشد.

آندرانیک تیموریان درباره دیدار با ویگان، گلزنی در این بازی و احتمال صعود بولتون به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۸ - ۲۰۰۷ حرف زده است.

تبریک آندو! موفق شدی که دو گل حساس برای بولتون به ثمر برسانی.

-ممنون. پس از گلی که در دقیقه چهل و سه از حریف خورده بودیم، خیلی‌ها کار تیم ما را تمام شده می‌دانستند اما، خدا را شکر موفق شدیم این گل خورده را جبران کنیم و حتی توانستیم با نتیجه سه بر یک حریف را در ورزشگاه خانگی‌اش شکست بدهیم.

درباره بازی با ویگان بیشتر صحبت کن.

ویگان بازی قبلی‌اش را باخته بود. آنها شرایط چندان مناسبی در جدول ندارند و دوست داشتند که با کسب سه امتیاز این بازی خانگی به وضعیت بهتری برسند. اما، تیم ما هم برای ماندن در میان تیم‌های صدر جدول به این سه امتیاز نیاز داشت. ما پس از گلی که خوردیم، فشارمان را بر روی دروازه حریف زیاد کردیم و من توانستم در دقیقه شصت و هفت با بغل پا توپ را وارد دروازه حریف کنم و نه دقیقه بعد هم با ضربه سر گل دوم بولتون را به ثمر رساندم و خوشبختانه توانستم در دومین دیداری که به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شدم، برای تیم‌ام در لیگ برتر گلزنی کنم. پس از بازی هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدم.

پس از این دو گل چه احساسی داشتی؟

گلزنی برای من مهم نیست اما، از این که به عنوان اولین ایرانی موفق به گل زدن در لیگ برتر شدم بسیار خوشحالم. ضمن آن که دوست دارم تیمم موفق شود و به لیگ قهرمانان یا حداقل جام یوفا راه پیدا کنیم. خیلی دوست دارم که در یکی از این دو رقابت مهم اروپایی بازی کنم. با زدن این دو گل بهترین شب فوتبالیم را پشت سر گذاشتم.

رفتار آلاردیس، بازیکنان و هواداران پس از گل‌های که زدی چطور بود؟

آنها به من تبریک می‌گفتند و بسیار خوشحال بودند که توانستم این دو گل حساس را به ثمر برسانم. هواداران هم در داخل و بیرون ورزشگاه من را تشویق می‌کردند. اما، این مسائل باعث نمی‌شود که از هدف اصلی خود دوربمانم. دوست دارم بازیکن ثابت بولتون شوم.

اما با توجه به اختلاف امتیازتان، صعود به لیگ قهرمانان اروپا هم دور از ذهن نیست.

بله، هم اکنون ما تنها دو امتیاز با آرسنال اختلاف داریم. آنها در بازی شب گذشته هم در خانه به وستهام باختند و این مساله سبب شد که ما با امید بیشتری به آینده نگاه کنیم. طبیعی است که بازی کردن در لیگ قهرمانان اروپا رویایی است.

بازی بعدتان هم که با اورتون، نزدیک‌ترین رقیب‌تان در جدول است و پس از آن هم که در ورزشگاه امارات با آرسنال بازی دارید.

بله، در این دو هفته دو بازی سخت خواهیم داشت. اورتون بازی این هفته‌اش را چهار بر یک برد و قطعا با شرایط روحی خوبی به مصاف ما می‌آید. امیدوارم که بتوانیم امتیازهای لازم را در ورزشگاه ریبوک بگیریم و شانس خودمان را برای صعود به جام یوفا افزایش دهیم. در این شرایط که بازی‌ها به فاصله چهار روز برگزار می‌شود، ما باید با آرسنال در خانه بازی کنیم. هواداران آرسنال متعصب‌ترین در فوتبال انگلیس هستند و پس از باخت این هفته برابر وستهام آنها در آینده با انگیزه بیشتری به مصاف حریفان می‌روند.

فکر می‌کنی چه چیزی رمز پیشرفت تو در فوتبال جزیره بوده است؟

من در تمرینات تا جایی که می‌توانم تمرین می‌کنم. باور دارم که تمرین سخت دلیل پیشرفتم بوده است. امیدوارم که همین گونه ادامه بدهم تا بتوانم همچون بازی با ویگان به بازیکن اصلی بولتون تبدیل شوم.

در لیگی که تاکتیک بیشتر تیم‌ها سانتر از جناحین است، زدن ضربات کرنر و ایستگاهی از جناحین توسط یک بازیکن ایرانی در تیم پنجم انگلیس جالب است.

من در طول تمرینات بر روی ضربات کرنر، تمرینات ویژه‌ای انجام می‌دادم و فکر می‌کنم در این امر هم موفق بوده‌ام. از زمانی که وارد زمین می‌شوم، می‌دانم مهاجمان تیم به چه توپ‌هایی نیاز دارند.

فکر می‌کنی لیگ جزیره چه چیزی دارد که ما حتی به آن فکر هم نکرده‌ایم؟

شما نمی‌توانید مقایسه‌ای بین شرایط فوتبال دو کشور داشته باشید. همه چیز در اینجا با برنامه پیش می‌رود. آنها به کوچک‌ترین موضوعات هم توجه می‌کنند و این از لیگی که جزو بهترین‌های جهان به حساب می‌آید، دو راز انتظار نیست.